Säljarforum
Logga in
Logga in
imgLogga in
imgLogga in
user profile
News_Amazon

Uppdatering av internationella returkrav från och med den 11 augusti

Enligt våra krav på kundreturer vid internationell försäljning måste du erbjuda kunderna specifika alternativ för internationella returer av artiklar som du expedierar och som kostar mer än 25 EUR eller 20 GBP (inbegripet moms).

Från och med den 11 augusti 2025 återbetalar vi kunder för din räkning och debiterar ditt säljarkonto, såvida du inte erbjuder något av alternativen nedan till kunder på Amazon.de för beställningar som skickas från länder utanför Tyskland inom tre kalenderdagar efter en returförfrågan.

Tidsperioden på tre kalenderdagar gäller även kunder på Amazon.co.uk för beställningar som skickas från länder utanför Förenade kungariket från och med den 11 augusti 2025. Den här uppdateringen ersätter den aktuella tidsperioden på fyra kalenderdagar som implementerades den 11 november 2024. Det går inte att få ersättning för de här avgifterna via SAFE-T-anspråk.

Du måste erbjuda något av följande alternativ:

  • En inhemsk returadress i Tyskland och förbetald returetikett. Gå till Returinställningar om du vill lägga till en adress.
  • En förbetald internationell returetikett för artiklar som skickas från din distributionsplats utanför Tyskland. Ladda upp en förbetald returetikett när du får en returförfrågan. Om du väljer det här alternativet är det alltid ditt ansvar att stå för returkostnaderna.
  • En fullständig återbetalning utan krav på att artikeln returneras. Läs mer om hur du kan konfigurera regler för automatisk återbetalning på sidan Återbetalningar utan retur.

Från och med den 11 augusti 2025 aktiverar vi även förbetalda returetiketter för beställningar som expedieras av säljare med Amazons frakttjänst för gränsöverskridande returer på Amazon.de via DHL Connect och DPD. Med Amazons förbetalda returetiketter får du returetiketter för kundinitierade returer inom Amazons returpolicy som spåras automatiskt så att du kan uppfylla de internationella returkraven.

Du hittar information om vår internationella returpolicy på sidan Kundreturer vid internationell försäljning.

1 visning
0 svar
Taggar:Nyheter och meddelanden
00
Svar
user profile
News_Amazon

Uppdatering av internationella returkrav från och med den 11 augusti

Enligt våra krav på kundreturer vid internationell försäljning måste du erbjuda kunderna specifika alternativ för internationella returer av artiklar som du expedierar och som kostar mer än 25 EUR eller 20 GBP (inbegripet moms).

Från och med den 11 augusti 2025 återbetalar vi kunder för din räkning och debiterar ditt säljarkonto, såvida du inte erbjuder något av alternativen nedan till kunder på Amazon.de för beställningar som skickas från länder utanför Tyskland inom tre kalenderdagar efter en returförfrågan.

Tidsperioden på tre kalenderdagar gäller även kunder på Amazon.co.uk för beställningar som skickas från länder utanför Förenade kungariket från och med den 11 augusti 2025. Den här uppdateringen ersätter den aktuella tidsperioden på fyra kalenderdagar som implementerades den 11 november 2024. Det går inte att få ersättning för de här avgifterna via SAFE-T-anspråk.

Du måste erbjuda något av följande alternativ:

  • En inhemsk returadress i Tyskland och förbetald returetikett. Gå till Returinställningar om du vill lägga till en adress.
  • En förbetald internationell returetikett för artiklar som skickas från din distributionsplats utanför Tyskland. Ladda upp en förbetald returetikett när du får en returförfrågan. Om du väljer det här alternativet är det alltid ditt ansvar att stå för returkostnaderna.
  • En fullständig återbetalning utan krav på att artikeln returneras. Läs mer om hur du kan konfigurera regler för automatisk återbetalning på sidan Återbetalningar utan retur.

Från och med den 11 augusti 2025 aktiverar vi även förbetalda returetiketter för beställningar som expedieras av säljare med Amazons frakttjänst för gränsöverskridande returer på Amazon.de via DHL Connect och DPD. Med Amazons förbetalda returetiketter får du returetiketter för kundinitierade returer inom Amazons returpolicy som spåras automatiskt så att du kan uppfylla de internationella returkraven.

Du hittar information om vår internationella returpolicy på sidan Kundreturer vid internationell försäljning.

Taggar:Nyheter och meddelanden
00
1 visning
0 svar
Svar
0 svar
Följ den här diskussionen om du vill få en avisering om ny aktivitet
user profile
News_Amazon

Uppdatering av internationella returkrav från och med den 11 augusti

Enligt våra krav på kundreturer vid internationell försäljning måste du erbjuda kunderna specifika alternativ för internationella returer av artiklar som du expedierar och som kostar mer än 25 EUR eller 20 GBP (inbegripet moms).

Från och med den 11 augusti 2025 återbetalar vi kunder för din räkning och debiterar ditt säljarkonto, såvida du inte erbjuder något av alternativen nedan till kunder på Amazon.de för beställningar som skickas från länder utanför Tyskland inom tre kalenderdagar efter en returförfrågan.

Tidsperioden på tre kalenderdagar gäller även kunder på Amazon.co.uk för beställningar som skickas från länder utanför Förenade kungariket från och med den 11 augusti 2025. Den här uppdateringen ersätter den aktuella tidsperioden på fyra kalenderdagar som implementerades den 11 november 2024. Det går inte att få ersättning för de här avgifterna via SAFE-T-anspråk.

Du måste erbjuda något av följande alternativ:

  • En inhemsk returadress i Tyskland och förbetald returetikett. Gå till Returinställningar om du vill lägga till en adress.
  • En förbetald internationell returetikett för artiklar som skickas från din distributionsplats utanför Tyskland. Ladda upp en förbetald returetikett när du får en returförfrågan. Om du väljer det här alternativet är det alltid ditt ansvar att stå för returkostnaderna.
  • En fullständig återbetalning utan krav på att artikeln returneras. Läs mer om hur du kan konfigurera regler för automatisk återbetalning på sidan Återbetalningar utan retur.

Från och med den 11 augusti 2025 aktiverar vi även förbetalda returetiketter för beställningar som expedieras av säljare med Amazons frakttjänst för gränsöverskridande returer på Amazon.de via DHL Connect och DPD. Med Amazons förbetalda returetiketter får du returetiketter för kundinitierade returer inom Amazons returpolicy som spåras automatiskt så att du kan uppfylla de internationella returkraven.

Du hittar information om vår internationella returpolicy på sidan Kundreturer vid internationell försäljning.

1 visning
0 svar
Taggar:Nyheter och meddelanden
00
Svar
user profile
News_Amazon

Uppdatering av internationella returkrav från och med den 11 augusti

Enligt våra krav på kundreturer vid internationell försäljning måste du erbjuda kunderna specifika alternativ för internationella returer av artiklar som du expedierar och som kostar mer än 25 EUR eller 20 GBP (inbegripet moms).

Från och med den 11 augusti 2025 återbetalar vi kunder för din räkning och debiterar ditt säljarkonto, såvida du inte erbjuder något av alternativen nedan till kunder på Amazon.de för beställningar som skickas från länder utanför Tyskland inom tre kalenderdagar efter en returförfrågan.

Tidsperioden på tre kalenderdagar gäller även kunder på Amazon.co.uk för beställningar som skickas från länder utanför Förenade kungariket från och med den 11 augusti 2025. Den här uppdateringen ersätter den aktuella tidsperioden på fyra kalenderdagar som implementerades den 11 november 2024. Det går inte att få ersättning för de här avgifterna via SAFE-T-anspråk.

Du måste erbjuda något av följande alternativ:

  • En inhemsk returadress i Tyskland och förbetald returetikett. Gå till Returinställningar om du vill lägga till en adress.
  • En förbetald internationell returetikett för artiklar som skickas från din distributionsplats utanför Tyskland. Ladda upp en förbetald returetikett när du får en returförfrågan. Om du väljer det här alternativet är det alltid ditt ansvar att stå för returkostnaderna.
  • En fullständig återbetalning utan krav på att artikeln returneras. Läs mer om hur du kan konfigurera regler för automatisk återbetalning på sidan Återbetalningar utan retur.

Från och med den 11 augusti 2025 aktiverar vi även förbetalda returetiketter för beställningar som expedieras av säljare med Amazons frakttjänst för gränsöverskridande returer på Amazon.de via DHL Connect och DPD. Med Amazons förbetalda returetiketter får du returetiketter för kundinitierade returer inom Amazons returpolicy som spåras automatiskt så att du kan uppfylla de internationella returkraven.

Du hittar information om vår internationella returpolicy på sidan Kundreturer vid internationell försäljning.

Taggar:Nyheter och meddelanden
00
1 visning
0 svar
Svar
user profile

Uppdatering av internationella returkrav från och med den 11 augusti

av News_Amazon

Enligt våra krav på kundreturer vid internationell försäljning måste du erbjuda kunderna specifika alternativ för internationella returer av artiklar som du expedierar och som kostar mer än 25 EUR eller 20 GBP (inbegripet moms).

Från och med den 11 augusti 2025 återbetalar vi kunder för din räkning och debiterar ditt säljarkonto, såvida du inte erbjuder något av alternativen nedan till kunder på Amazon.de för beställningar som skickas från länder utanför Tyskland inom tre kalenderdagar efter en returförfrågan.

Tidsperioden på tre kalenderdagar gäller även kunder på Amazon.co.uk för beställningar som skickas från länder utanför Förenade kungariket från och med den 11 augusti 2025. Den här uppdateringen ersätter den aktuella tidsperioden på fyra kalenderdagar som implementerades den 11 november 2024. Det går inte att få ersättning för de här avgifterna via SAFE-T-anspråk.

Du måste erbjuda något av följande alternativ:

  • En inhemsk returadress i Tyskland och förbetald returetikett. Gå till Returinställningar om du vill lägga till en adress.
  • En förbetald internationell returetikett för artiklar som skickas från din distributionsplats utanför Tyskland. Ladda upp en förbetald returetikett när du får en returförfrågan. Om du väljer det här alternativet är det alltid ditt ansvar att stå för returkostnaderna.
  • En fullständig återbetalning utan krav på att artikeln returneras. Läs mer om hur du kan konfigurera regler för automatisk återbetalning på sidan Återbetalningar utan retur.

Från och med den 11 augusti 2025 aktiverar vi även förbetalda returetiketter för beställningar som expedieras av säljare med Amazons frakttjänst för gränsöverskridande returer på Amazon.de via DHL Connect och DPD. Med Amazons förbetalda returetiketter får du returetiketter för kundinitierade returer inom Amazons returpolicy som spåras automatiskt så att du kan uppfylla de internationella returkraven.

Du hittar information om vår internationella returpolicy på sidan Kundreturer vid internationell försäljning.

Taggar:Nyheter och meddelanden
00
1 visning
0 svar
Svar
0 svar
0 svar
Snabbfilter
Sortera efter
Följ den här diskussionen om du vill få en avisering om ny aktivitet
Följ den här diskussionen om du vill få en avisering om ny aktivitet