Säljarforum
Logga in
Logga in
imgLogga in
imgLogga in

Bläddra bland diskussioner

user profile
Seller_2mZqAbAkjsihw
user profile
Seller_NpsH9waO46m9h
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_OxfHHih1hnW58
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_ffU6akqwW2ugy
user profile
Seller_ffU6akqwW2ugy
user profile
Seller_ffU6akqwW2ugy
user profile
News_Amazon
Sortera efter
Den senaste aktivitetenNyligen skapadeMest visadeMest röstade
Filter
Datum/tidHela tidenSenaste dagenSenaste veckanSenaste månadenSenaste 3 månadernaSenaste åretDatumintervall
Snabbfilter
Diskussioner
Kategorier
Taggar
Taggar fylls i baserat på kategorival

Bläddra bland diskussioner

user profile
Seller_2mZqAbAkjsihw
user profile

Hello.

I hope this message will be read by Amazon relevant team.

We encourage them to support us in our case ID 10977613182 which we started on March-31, 2025 and until now April-23, 2025 it is not yet resolved.

Case described in short:

We are brand owner of two ASINs but unable to relist them with the desired prices. The system generates error about potential high pricing error. We have never sold any of those two ASINs in Sweden. Additionally, we were able to successfully relist the variations of those ASINs with the same prices as the two ASINs. Both ASINs are FBA offers.

Amazon responded with recommendataion to relist them with lower price. But the lowest price the system gives us to relist is 11 times lower than our desired prices. If we relist with the that price, customers will buy out all our stock very quickly and we will go to negative margins.

We also provided external links to similar competing products but no success.

Amazon responds with the same message saying to relist with lowest price which is going to kill our inventory and get us to negative margin.

If anyone faced similar issue, please also respond.

Thank you

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_NpsH9waO46m9h
user profile
Amazon EFN european fulfillment network so slow
av Seller_NpsH9waO46m9h

I stock my inventory in sweden but also aim to sell in france and germany, delivering via the EFN, Amazon EFN european fulfillment network.

Delivery time for a small parcel from Sweden to France is often 15-20 days?

It is very hard to get sale with this!

How can it be so slow and so inefficient? Is is warehouse and shipping?

Most e-tailer ship a small parce within europe in 4-5 days.

Is it due to amazon waiting for full trucks to bump down in low speed to europe and just being cheap?

Isn't Amazon suppose to be world class logistics provider?

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Vi inför ett nytt sätt att beräkna leveransavgifterna för artiklar i Fraktas av Amazon (FBA) inom kategorierna kläder, accessoarer samt väskor och ryggsäckar. Detta leder till lägre avgifter för majoriteten av artiklarna.

Från och med den 15 maj 2025 beräknas leveransavgifterna för artiklar i de här kategorierna endast utifrån paketets storleksklass och enhetsvikt (i stället för det värde som är störst av enhetsvikten och volymvikten).

Från och med 15 maj 2025:

  • Vi inför sju nya paketstorleksklasser för artiklar i kategorierna Kläder och accessoarer samt Ryggsäckar och handväskor.
  • Ryggsäckar och handväskor omfattas inte av den administrativa avgiften för returer för produkter med hög andel returer. Administrativa avgifter för returer som tas ut på ryggsäckar och handväskor som sålts efter att avgiften infördes den 1 februari 2025 avskrivs eller återbetalas. Du behöver inte vidta några åtgärder.

De nya avgifterna gäller för nationella leveranser med FBA och i programmet Paneuropeiskt FBA, det europeiska distributionsnätverket, fjärrleverans mellan Förenade kungariket och EU samt programmet Skickas i produktförpackning i Förenade kungariket, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien. Det sker ingen ändring av avgifterna för lågprisprodukter i FBA för överdimensionerade artiklar.

En detaljerad sammanfattning av ändringarna finns på sidan Ändrade leveransavgifter i FBA för 2025.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_OxfHHih1hnW58
user profile
Products are still in Amazon warehouse
av Seller_OxfHHih1hnW58

I had a product listing that got deactivated by amazon. And the products are still in amazon warehouse Sweden.

I tried to create Removal order in Bulk, it didnt work.

I tried contacting amazon, the issue takes ages with no answer.

What do i do? How to get the products back from amazon warehouse Sweden?

Any contact number?

0 röster
0 röster
2 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Via Amazons podcast, This Is Small Business, får producenten Andrea Marquez det hon kallar ”en plats längst fram i en master class om entreprenörskap”. I varje avsnitt träffar hon småföretagare från hela USA för att diskutera avgörande ögonblick de har upplevt. Varje avsnitt fokuserar på utmaningar som dessa företagsägare har stött på, och vad de har lärt sig när de har skalat sina verksamheter.

Nedan delar Marquez med sig av viktiga insikter och möjliga åtgärder från de mest nedladdade avsnitten 2024:

  1. Din e-postlista är guld värd. Jenna Kutcher, författare, poddare och guru inom digital marknadsföring, påminde mig inte bara om att marknadsföring via e-post inte är död – hon övertygade mig om att det är det mest värdefulla verktyget. Din e-postlista är direktlinjen till kunderna. Till skillnad från sociala medier äger du den, och ingen algoritm kan ta bort den. Ge människor en anledning att gå med i listan, till exempel en gratisgrej, rabatt eller något annat som de inte kan motstå. Sedan ska du inte ghosta dem. Fortsätt att synas i inkorgen med hjälpsamt, skojigt eller inspirerande innehåll.
  2. Alla pengar är inte bra pengar. Iman Cotton, affärslånehandläggare hos CDC Small Business Finance, delgav oss den här insikten: Lån kan vara till hjälp, men bara om du vet vad de innebär. Om det låter för bra för att vara sant är det förmodligen det. Fråga alltid dig själv: ”Kommer det här lånet att hjälpa mitt företag att växa eller försöker jag bara släcka bränder?” Om svaret blir det senare alternativet bör du tänka om.
  3. Networking handlar inte om att hamstra visitkort. Robbie Samuels, författare, affärscoach, Biz Book Publishing Hub-grundare och poddvärd, påminde mig om att nätverk handlar om människor, inte siffror. Det handlar inte om att ha flest kontakter – det viktiga är att de du har är meningsfulla. Uppföljning. Japp, jag vet att det gäller mig. Skicka ett snabbt e-postmeddelande eller dela en resurs. Nej, det är inte konstigt. Det är omsorgsfullt.
  4. Förberedelse är allt. Jay Clouse, grundare av Creator Science, betonade hur mycket det betyder att vara förberedd inför lanseringen. De små sakerna, som att bygga upp ett rykte och känna din publik, spelar stor roll. Börja prata om lanseringen tidigt. Använd teasers, smygtittar eller en väntelista för att få människor att känna att de behöver det du kommer erbjuda.
  5. Marknadsföring är inte magiskt – det är strategiskt. Liz Downing och Elena Fahrländer från Danish Endurance var tydliga med en sak: Marknadsföring behöver inte vara flashig för att fungera – den måste vara äkta. Tänk på den berättelse som ditt varumärke berättar och se till att den är konsekvent på alla dina plattformar. Fokusera mindre på att sälja och mer på kontakter.

Om du vill lyssna på alla avsnitt av This Is Small Business går du till Amazon Music, Spotify eller Apple Podcaster.

Observera: De här avsnitten är på engelska.

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Vi släppte nyligen en rapport om vårt varumärkesskydd i vilken vi berättar om hur vi arbetar för att stoppa dåliga aktörer och skydda din verksamhet mot förfalskade produkter med hjälp av branschledande teknik och strategiska partnerskap.

År 2024 investerade vi mer än 1 miljard USD och anställde tusentals personer – däribland maskininlärningsexperter, mjukvaruutvecklare och expertutredare – i syfte att skydda kunder, varumärken, säljare och våra butiker mot förfalskningar, bedrägerier och andra former av missbruk.

I rapporten redogör vi för de framsteg vi har gjort, bland annat följande höjdpunkter:

  • År 2024 identifierade, beslagtog och bortskaffade vi mer än 15 miljoner förfalskade produkter över hela världen och förhindrade på så vis att de nådde kunder eller såldes vidare någon annanstans i detaljhandelskedjan.
  • Sedan enheten för bekämpande av förfalskningsbrott lanserades år 2020 har den dragit fler än 24 000 oseriösa aktörer inför rätta och gjort anmält dem till polismyndigheter.
  • Tack vare fortsatta investeringar i AI och förbättrade proaktiva kontroller har vi kunnat blockera över 99 procent av misstänkta intrångsgörande produkter innan varumärkesägarna själva behövt upptäcka och rapportera dem.
  • Sedan år 2020 har antalet produkter som är till salu i våra butiker ökat, men det totala antalet anmälningar av varumärkesintrång från varumärken har minskat med mer än 35 procent.
  • Mer än 2,5 miljarder produktenheter har verifierats som äkta genom vårt program Transparency, i vilket 88 000 varumärken över hela världen registrerat sig, däribland Fortune 500-företag, globala varumärken, startups och småföretag.

Vi kommer att fortsätta bedriva vårt arbete tills antalet förfalskningar är noll.

Mer ingående uppdateringar om våra strategiska fokusområden och de framsteg vi har gjort finns i rapporten om varumärkesskydd.

Om du vill rapportera oseriösa kunder eller säljare går du till sidan Rapportera missbruk.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_ffU6akqwW2ugy
user profile
varför ska det vara svårt att prata med kundtjänt i Sverige?
av Seller_ffU6akqwW2ugy

Nu skriver jag om och om att mitt problem inte löst och behöver hjälp, jag kan logga in på USA och Kanada men inte på Europas amazons konto, kan någon som läser den här meddelande kontakta mig på 0704203303 ?

1 röst
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_ffU6akqwW2ugy
user profile
teknisk problem
av Seller_ffU6akqwW2ugy

Jag kan inte gå vidare,, vad kan jag göra? jag har inte heller tillgång till support.

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_ffU6akqwW2ugy
user profile
Varför för jag den här meddelande och kan inte gå vidare?
av Seller_ffU6akqwW2ugy

Sidan hittades inte

Den begärda URL finns inte. Kontrollera URL och försök igen.

Jag vet inte hur jag ska komma i kontakt med support för att få hjälp.

0 röster
0 röster
3 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile
Dela din feedback med oss efter supportsamtal
av News_Amazon

Nu kan du lämna omedelbar feedback till oss i slutet av ett samtal med supportteamet för försäljningspartner.

Tidigare var du tvungen att vänta på att vi skulle skicka ett e-postmeddelande till dig efter att ditt ärende har lösts innan du kunde lämna feedback. Nu kan du stanna kvar på linjen efter att samtalet har avslutats och slutföra en kort nöjdhetsenkät.

Den här enkäten gör det enklare att dela feedback direkt efter att du har fått hjälp. Det är en del av vårt pågående arbete med att förbättra supportteamet för försäljningspartner och identifiera områden där vi kan bli bättre.

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet