Säljarforum
Logga in
Logga in
imgLogga in
imgLogga in

Bläddra bland diskussioner

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_AwtZjlhsRuXl8
user profile
Seller_87IDOKVvYhUel
user profile
Seller_uCkX80bPkDwwa
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
Sortera efter
Den senaste aktivitetenNyligen skapadeMest visadeMest röstade
Filter
Datum/tidHela tidenSenaste dagenSenaste veckanSenaste månadenSenaste 3 månadernaSenaste åretDatumintervall
Snabbfilter
Diskussioner
Kategorier
Taggar
Taggar fylls i baserat på kategorival

Bläddra bland diskussioner

user profile
News_Amazon
user profile

Vi har tagit fram en ansökningsguide för Brand Registry som vägleder dig genom registreringsprocessen i Brand Registry .

Ansökningsguiden för Brand Registry är komplett med stegvisa instruktioner och bilder som beskriver exakt vilken information du behöver vid varje steg. Den innehåller också tips på hur du undviker vanliga misstag.

Om du har ett registrerat eller väntande varumärke kan Brand Registry hjälpa dig att göra följande:

• Skydda ditt varumärke. Upptäck och rapportera misstänkta intrång i dina immateriella rättigheter med hjälp av våra kraftfulla verktyg.

• Anpassa upplevelsen. Erbjud dina kunder möjligheten att prenumerera på ditt varumärkes produkter och bli återkommande kunder. Utforma din egna e-handelsbutik där du kan visa dina produkter och berätta om varumärkets historia.

• Mät din framgång. Använd viktiga mätvärden som katalogresultat och de vanligaste sökorden för att se hur kunderna söker efter ditt varumärke och köper dina produkter.

Gå till ansökningsguiden för Brand Registry för att komma igång.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Vi har uppdaterat vårt verktyg för att ladda upp flera bilder samtidigt så att du kan lägga till flera bilder på dina produktinformationssidor på ett effektivare sätt.

Tidigare stoppades verktyget vid det första felet som påträffades i en uppladdad komprimerad fil, vilket krävde att du åtgärdade felen separat och laddade upp hela filen igen efter varje korrigering.

Nu bearbetar den alla giltiga bilder och tillhandahåller en felrapport med avvisade filer. Du kan se och åtgärda alla fel samtidigt innan du laddar upp igen, vilket gör processen snabbare med färre upprepade steg.

Om du vill använda verktyget ska du gå till Ladda upp flera bilder samtidigt.

Mer information finns på Ladda upp bilder i Bildhanteraren.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Enligt våra krav på kundreturer vid internationell försäljning måste du erbjuda kunderna specifika alternativ för internationella returer av artiklar som du expedierar och som kostar mer än 25 EUR eller 20 GBP (inbegripet moms).

Från och med den 11 augusti 2025 återbetalar vi kunder för din räkning och debiterar ditt säljarkonto, såvida du inte erbjuder något av alternativen nedan till kunder på Amazon.de för beställningar som skickas från länder utanför Tyskland inom tre kalenderdagar efter en returförfrågan.

Tidsperioden på tre kalenderdagar gäller även kunder på Amazon.co.uk för beställningar som skickas från länder utanför Förenade kungariket från och med den 11 augusti 2025. Den här uppdateringen ersätter den aktuella tidsperioden på fyra kalenderdagar som implementerades den 11 november 2024. Det går inte att få ersättning för de här avgifterna via SAFE-T-anspråk.

Du måste erbjuda något av följande alternativ:

  • En inhemsk returadress i Tyskland och förbetald returetikett. Gå till Returinställningar om du vill lägga till en adress.
  • En förbetald internationell returetikett för artiklar som skickas från din distributionsplats utanför Tyskland. Ladda upp en förbetald returetikett när du får en returförfrågan. Om du väljer det här alternativet är det alltid ditt ansvar att stå för returkostnaderna.
  • En fullständig återbetalning utan krav på att artikeln returneras. Läs mer om hur du kan konfigurera regler för automatisk återbetalning på sidan Återbetalningar utan retur.

Från och med den 11 augusti 2025 aktiverar vi även förbetalda returetiketter för beställningar som expedieras av säljare med Amazons frakttjänst för gränsöverskridande returer på Amazon.de via DHL Connect och DPD. Med Amazons förbetalda returetiketter får du returetiketter för kundinitierade returer inom Amazons returpolicy som spåras automatiskt så att du kan uppfylla de internationella returkraven.

Du hittar information om vår internationella returpolicy på sidan Kundreturer vid internationell försäljning.

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Om du planerar att ta ledigt under sommarsäsongen rekommenderar vi att du uppdaterar din semesterstatus för att förhindra nya beställningar som expedieras av säljare och skydda din kontostatus.

När du ställer in ditt konto till läget På semester tar vi tillfälligt bort dina produktposter som expedieras av säljare från Amazons produktinformationssidor och sökresultat.

Om den här inställningen inte är aktiverad kan sändningar du missar påverka dina resultatvärden negativt, bland annat följande:

  • Andel sena sändningar
  • Andel giltiga spårningsnummer
  • Andel felaktiga beställningar
  • Avbeställningsfrekvens

Gör så här om du vill aktivera semesterläge:

  1. Gå till Butiksstatus och semesterinställningar.
  2. Klicka på Redigera.
  3. Under Semesterstatus använder du växelknappen för att ställa in din butiksstatus till På semester.

Mer information finns på hjälpsidan Produktpostsstatus för semestrar, helgdagar och annan frånvaro.

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_AwtZjlhsRuXl8
user profile
Faktura avgiften
av Seller_AwtZjlhsRuXl8

Var hittar jag rapport att bifoga min redovisning för avgiften till amazon

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_87IDOKVvYhUel
user profile

Like I said in the tile, we sell in Amazon Europe, we do not bill Germany to Sweden, but one day just 6 minutes, there were suddenly 35 wrong orders happened in Sweden site, we did not list this product and sure we did not set price, this is all fault of Amazon's system!!!!

The orders are all with very very low price, we ask Amazon's Service staff to cancel these orders when we found them, just 30 minutes after they happened, but Amazon's Service team does not cancel them right away, we keep on have cases, but they just ask us to wait for reply and do nothing, a few days later, all orders go into inbound process, the service team tell us they cannot cancel because they are already in the inbound process, we ask for compensation but they tell us do not have this process and say this is our fault???????? So disgusting Amazon Service team!!!!

And by the way, this is the second time the same situation happened!!!! Last time we suffered loss too!!!! As a seller, we cannot get Amazon's fair treatment and suffer loss from Amazon continuously, and now in our Sweden's account balance, it still shows that we owe Amazon money, we just want to get our loss back.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_uCkX80bPkDwwa
user profile
Status update on Brane Name Approval
av Seller_uCkX80bPkDwwa

I submitted a request to get my brand name approved on Amazon so I can start selling. I have a Professional Seller Account.

Where can I get a status update?

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Baserat på din feedback har vi lagt till en mall så att du kan lägga till och hantera prisrabatter för flera produkter samtidigt.

Med den här mallen kan du ladda upp rabatter och mängdbegränsningar för upp till 500 SKU:er åt gången, vilket är användbart när du skapar en prisrabatt med flera produkter eller varianter.

Du kan också använda den här mallen för att ladda upp ändringar i dina befintliga prisrabatter, även de med fel eller varningar. När du redigerar en prisrabatt laddar du ner listan med dina rabatterade SKU:er till mallen och laddar upp eventuella ändringar igen.

Du kan läsa mer på sidan Mall för prisrabatt.

Om du vill skapa en ny prisrabatt går du till översikten Prisrabatter.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Från och med den 28 juli 2025 måste du svara på frågor om säkerhetsöverensstämmelsen för batterier när du skapar eller redigerar produktposter som levereras av säljaren och som innehåller batterier eller batteridrivna artiklar. Ändringen bidrar till att både säkerställa kundsäkerheten och korrekt produktinformation.

När du skapar en produktpost visas nu följande fråga:

  • Krävs batterier?

Om du svarar ja visas följande frågor:

  • Ingår batterier?
  • Vilken sammansättning har battericellen? (Exempel: alkalisk eller litiumjon)

Du hittar information om battericellens sammansättning på batteriet, tillverkarens etikett eller produktförpackningen. Om batteritypen inte finns med i Publicera produkter i Lägg till produkter ska du välja Annan än i listan och ange sammansättningen manuellt.

Observera: Om du anger felaktiga svar på de här frågorna kan dina produktposter inaktiveras.

Mer information finns i Obligatorisk information och dokument om farligt gods (farliga material).

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile
Riktlinjer för kvalitativa kampanjer
av News_Amazon

Vi strävar efter att ge våra gemensamma kunder förstklassiga kampanjerbjudanden och genuina rabatter. Vi värnar om kundernas förtroende genom att löpande se över våra kampanjregler.

Läs noga igenom våra riktlinjer nedan för att säkerställa att dina kampanjer uppfyller kraven.

  • Alla erbjudanden och prisrabatter måste vara lika låga som eller lägre än produktens lägsta pris under de senaste 30 dagarna – detta gäller även i jämförelse med tidigare kampanjer, kuponger och prisavdrag. Observera att dina nuvarande kampanjer kan påverka framtida riktmärken för kampanjpriser.
  • Produkter måste ha minst 2,5 i stjärnbetyg och ha fått minst 5 recensioner (tröskelvärdet kan variera beroende på kampanjtyp) och får inte vara osäkra, stötande, besvärande eller olämpliga för att kunna ingå i kampanjer.

Dessa riktlinjer är särskilt viktiga under stora shoppingevenemang, som Prime Day, Prime Big Deal Days, Black Friday och Cyber Monday.

Tack för att du hjälper oss att upprätthålla högsta standard för våra kunder.

Du hittar mer information i Amazons policy för referenspriser samt på sidorna Felsöka inaktiverade och aktiva erbjudanden och Skapa en kampanj.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet