I do not know where to write, this is my last chance.
Sweden support is not working normally as they should. I am brand owner, and unfortunately a lot of my items has been added by amazon system to amazon retail listing. And to this moment some sizes of my items are at amazon retail listing, and some sizes at mine. This is not ok for me, because customers need to see all variations at one listing. Im writing about this to support and asking them to disconnect my items from retail, because only support can do it. They are answering to me standard copy paste answers that they can not do it.
I had similar problems at all marketplaces, and they are disconnecting items from retail after one message , here I need to write 10 messages to support and they are not listening to me.
Im really tired Im paying money for fba, for advertising and no sellings because some sizes are at retail listing and some at mine. As a brand owner I have all right to sell my items at my listing!!!! Im asking someone to see this message and help me. I can give all cases numbers and you will be in shock homy many they are. and nobody is not helping.
A+ innehåll är tillgängligt för registrerade varumärkesägare och hjälper dig att dela varumärkets berättelse, uppmuntra upprepade köp och potentiellt öka försäljningen med upp till 8 % för grundläggande A+ innehåll och 20 % för premium A+ innehåll. Hur? Genom att hjälpa dig att skapa rikt innehåll som visar ditt varumärke och utbildar kunderna om produkternas funktioner.
Med A+ innehåll kan du få ditt varumärke och dina produkter att sticka ut från mängden och få kontakt med dina kunder genom att låta dig:
Med A+-innehållshanteraren kan du enkelt konfigurera och hantera ditt innehåll med förformaterade modullayouter, datadrivna innehållsrekommendationer och duplicering av innehåll för att lägga till språk och produktvarianter.
Gå till A+-innehållshanteraren i Seller Central för att komma igång.
Du hittar mer information i den fullständiga guiden till A+ innehåll för varumärkesägare.
Obs! Guiden finns endast på engelska.
Hello.
I hope this message will be read by Amazon relevant team.
We encourage them to support us in our case ID 10977613182 which we started on March-31, 2025 and until now April-23, 2025 it is not yet resolved.
Case described in short:
We are brand owner of two ASINs but unable to relist them with the desired prices. The system generates error about potential high pricing error. We have never sold any of those two ASINs in Sweden. Additionally, we were able to successfully relist the variations of those ASINs with the same prices as the two ASINs. Both ASINs are FBA offers.
Amazon responded with recommendataion to relist them with lower price. But the lowest price the system gives us to relist is 11 times lower than our desired prices. If we relist with the that price, customers will buy out all our stock very quickly and we will go to negative margins.
We also provided external links to similar competing products but no success.
Amazon responds with the same message saying to relist with lowest price which is going to kill our inventory and get us to negative margin.
If anyone faced similar issue, please also respond.
Thank you
I stock my inventory in sweden but also aim to sell in france and germany, delivering via the EFN, Amazon EFN european fulfillment network.
Delivery time for a small parcel from Sweden to France is often 15-20 days?
It is very hard to get sale with this!
How can it be so slow and so inefficient? Is is warehouse and shipping?
Most e-tailer ship a small parce within europe in 4-5 days.
Is it due to amazon waiting for full trucks to bump down in low speed to europe and just being cheap?
Isn't Amazon suppose to be world class logistics provider?
Vi inför ett nytt sätt att beräkna leveransavgifterna för artiklar i Fraktas av Amazon (FBA) inom kategorierna kläder, accessoarer samt väskor och ryggsäckar. Detta leder till lägre avgifter för majoriteten av artiklarna.
Från och med den 15 maj 2025 beräknas leveransavgifterna för artiklar i de här kategorierna endast utifrån paketets storleksklass och enhetsvikt (i stället för det värde som är störst av enhetsvikten och volymvikten).
Från och med 15 maj 2025:
De nya avgifterna gäller för nationella leveranser med FBA och i programmet Paneuropeiskt FBA, det europeiska distributionsnätverket, fjärrleverans mellan Förenade kungariket och EU samt programmet Skickas i produktförpackning i Förenade kungariket, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien. Det sker ingen ändring av avgifterna för lågprisprodukter i FBA för överdimensionerade artiklar.
En detaljerad sammanfattning av ändringarna finns på sidan Ändrade leveransavgifter i FBA för 2025.
I had a product listing that got deactivated by amazon. And the products are still in amazon warehouse Sweden.
I tried to create Removal order in Bulk, it didnt work.
I tried contacting amazon, the issue takes ages with no answer.
What do i do? How to get the products back from amazon warehouse Sweden?
Any contact number?
Via Amazons podcast, This Is Small Business, får producenten Andrea Marquez det hon kallar ”en plats längst fram i en master class om entreprenörskap”. I varje avsnitt träffar hon småföretagare från hela USA för att diskutera avgörande ögonblick de har upplevt. Varje avsnitt fokuserar på utmaningar som dessa företagsägare har stött på, och vad de har lärt sig när de har skalat sina verksamheter.
Nedan delar Marquez med sig av viktiga insikter och möjliga åtgärder från de mest nedladdade avsnitten 2024:
Om du vill lyssna på alla avsnitt av This Is Small Business går du till Amazon Music, Spotify eller Apple Podcaster.
Vi släppte nyligen en rapport om vårt varumärkesskydd i vilken vi berättar om hur vi arbetar för att stoppa dåliga aktörer och skydda din verksamhet mot förfalskade produkter med hjälp av branschledande teknik och strategiska partnerskap.
År 2024 investerade vi mer än 1 miljard USD och anställde tusentals personer – däribland maskininlärningsexperter, mjukvaruutvecklare och expertutredare – i syfte att skydda kunder, varumärken, säljare och våra butiker mot förfalskningar, bedrägerier och andra former av missbruk.
I rapporten redogör vi för de framsteg vi har gjort, bland annat följande höjdpunkter:
Vi kommer att fortsätta bedriva vårt arbete tills antalet förfalskningar är noll.
Mer ingående uppdateringar om våra strategiska fokusområden och de framsteg vi har gjort finns i rapporten om varumärkesskydd.
Om du vill rapportera oseriösa kunder eller säljare går du till sidan Rapportera missbruk.
Nu skriver jag om och om att mitt problem inte löst och behöver hjälp, jag kan logga in på USA och Kanada men inte på Europas amazons konto, kan någon som läser den här meddelande kontakta mig på 0704203303 ?
Jag kan inte gå vidare,, vad kan jag göra? jag har inte heller tillgång till support.