Säljarforum
Logga in
Logga in
imgLogga in
imgLogga in

Bläddra bland diskussioner

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_XcCqtDEUC1OL0
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_LA1Fyw2kiMZ8X
user profile
News_Amazon
user profile
Seller_2mZqAbAkjsihw
user profile
Seller_NpsH9waO46m9h
user profile
News_Amazon
Sortera efter
Den senaste aktivitetenNyligen skapadeMest visadeMest röstade
Filter
Datum/tidHela tidenSenaste dagenSenaste veckanSenaste månadenSenaste 3 månadernaSenaste åretDatumintervall
Snabbfilter
Diskussioner
Kategorier
Taggar
Taggar fylls i baserat på kategorival

Bläddra bland diskussioner

user profile
News_Amazon
user profile

I vår nya poddserie Small Business Bytes på This is Small Business delar producenten Andrea Marquez med sig av handfasta tips från intervjuer med fler än 100 amerikanska småföretagare. De berättar om avgörande ögonblick, utmaningar och lärdomar från sina tillväxtfaser.

I den här serien utforskar Marquez hur företagares inställning spelar en viktig roll både för planera långsiktigt och för att hantera utmaningar.

  1. Förstå det problem du löser. Ditt syfte är grunden för dina beslut ditt varumärkesbudskap – och ger dig kraft att fortsätta när det är tufft. Sean Brownlee grundade Ravenox för att skapa trygga och meningsfulla arbeten för krigsveteraner när de återgår till den civila arbetsmarknaden. Teri Johnson skapade Harlem Candle Co för att lyfta fram den svarta kulturen i USA genom dofter. Båda blev framgångsrika genom att ha ett tydligt syfte med sin verksamhet. Fråga dig själv: Vilket problem löser mitt företag? Och hur hänger det ihop med mitt djupare syfte?
  2. Vänta inte på perfektion. Att försöka fullända produkten innan lansering kan bromsa din tillväxt. När Val Fishbane från Spread the Love Foods lanserade i ett tidigt skede bidrog kunddata till hon kunde förfina allt från ingredienser till burkstorlek. Starta i liten skala, samla in feedback och vidareutveckla steg för steg.
  3. Skapa en personlig varumärkesberättelse. Berättelser skapar emotionellt förtroende, men de måste vara förankrade i något meningsfullt. Conchita Pleasant startade Nefertiti’s Secrets efter att ha förlorat sitt hår under cancerbehandling. Hennes personliga återhämtning blev grunden till ett hårvårdsvarumärke som inspirerar människor att växa. Ray Phillips från Soap Sox utvecklade sin produkt för att hjälpa barn på behandlingshem att känna sig trygga när de ska bada. Dessa berättelser får kunderna att känna sig sedda och förstådda. Dela det personliga ögonblicket som gjorde att du startade ditt företag. Varför valde du att skapa din lösning?
  4. Ta fram en pitch som fångar intresset på några sekunder. En vass hisspitch ska väcka nyfikenhet direkt. Felicia Jackson (CPR Wrap) inleder sin pitch med ett panikögonblick: Hon ser sitt barn kvävas och känner sig maktlös trots att hon har HLR-utbildning. Matthew Tesvich (Skunk Skin) knyter an med humor och igenkänning: Han skämtar om sina egna stinkande fötter och pitchar luktbekämpande strumpor. Beskriv problemet, skapa en känslomässig koppling och erbjud en enkel lösning – och försök göra det på mindre än 60 sekunder.
  5. Skapa tillit genom rekommendationer. Användargenererat innehåll som recensioner, taggar på sociala medier och foton och videor från kunder är kraftfulla verktyg för att få ditt varumärke att växa. Undersökningar visar att 70 % av kunder tar hänsyn till användargenererat innehåll innan de köper en produkt. Skapa en hashtag för varumärket, publicera innehåll från kunder (med tillstånd) och lägg till recensioner eller videor på dina produktsidor eller i nyhetsbrev.

Om du vill lyssna på alla avsnitt av This Is Small Business och Small Business Bytes går du till Amazon Music, Spotify eller Apple Podcaster.

(Obs! Avsnitten är på engelska.)

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile
Intyga GPSR-efterlevnad för nya produktposter
av News_Amazon

De flesta icke-livsmedelsprodukter som säljs i våra butiker i EU måste uppfylla kraven i förordningen om allmän produktsäkerhet (GPSR). Det här är ett krav som är till för att säkerställa att kunderna får produkter som är säkra och uppfyller gällande bestämmelser.

Om du inte tidigare har skickat in information om GPSR-efterlevnad för ditt varumärke bör du göra följande:


  1. Registrera varumärket i Amazon Brand Registry.
  2. Gå till Kontostatus.
  3. Klicka på Skicka in information om efterlevnad.
  4. Ange tillverkarens och den ansvariga personens kontaktuppgifter.
  5. Vidta följande åtgärder.

Om du tidigare har skickat in information om GPSR-efterlevnad för ditt varumärke eller om du säljer produkter utan varumärke bör du göra följande:


  1. Fyll i tillverkarens e-postadress eller elektroniska adressattribut. Ange samma e-postadress eller webbadress som du tidigare angett i Kontostatus.
  2. Fyll i den ansvariga personens e-postadress eller elektroniska adress. Ange samma e-postadress eller webbadress som du tidigare angett i Kontostatus.
  3. Tillhandahåll bilder eller dokument med produktsäkerhetsinformation.
  4. Fyll i attributet Säkerhetsintyg om din produkt inte har varnings- och säkerhetsinformation.

Om de obligatoriska uppgifterna om produktposter saknas eller är felaktiga, eller om det gäller en produkt utan varumärke, inaktiveras din produktpost inom 24 timmar.

Om du vill återaktivera produktposter måste du skicka in uppgifter om tillverkare, ansvarig person samt varnings- och säkerhetsinformation i Kontostatus.

Detaljerade anvisningar finns på sidan Skicka in uppgifter om tillverkare, ansvarig person samt varnings- och säkerhetsinformation.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_XcCqtDEUC1OL0
user profile
VAT in price
av Seller_XcCqtDEUC1OL0

Hi, i want sell the products on Amz Sweden and estimating the cost in FBA calculator snd by default it include VAT in cast of the item.

I am VAT registered in Sweden and paying VAT to the manufacturer, so my question is should i keep VAT in cost calculation or i can omit it while calculating the net profit

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Från och med den 29 maj 2025 börjar vi migrera alla krav på överensstämmelse för produkt- och livsmedelssäkerhet från översikten Hantera efterlevnad till sidan Policyöverensstämmelse i översikten Kontostatus.

Med den uppdaterade översikten Kontostatus kan du hantera överensstämmelse på ett smidigare sätt. Du kan övervaka policyöverträdelser, skicka in dokument, skicka in överklaganden och samordna med leverantörer av tester, inspektion och certifiering för produktverifiering, allt på ett och samma ställe.

Under migreringsperioden måste du kontrollera båda översikterna för att se alla överträdelser. Vi vägleder dig genom den här processen när migreringen påbörjas med instruktioner på uppdaterade hjälpsidor och videohandledningar.

Migreringen bör vara slutförd i juli och vi meddelar dig när alla överträdelser av överensstämmelse har konsoliderats i översikten Kontostatus.

Vi uppskattar din förståelse medan vi arbetar för att förenkla hanteringen av överensstämmelse på Seller Central.

Om du vill veta mer kan du anmäla dig för webbinariet och frågestunden den 27 maj: Så här använder du översikten Kontostatus för att visa krav på produkt- och livsmedelssäkerhet.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile
Ändringar i meddelandetjänsten
av News_Amazon

Vi har gjort ändringar i meddelandetjänsten för att bättre skydda köparnas kommunikationsinställningar.

Med meddelandetjänsten kan du kontakta köpare för att slutföra beställningar eller svara på kundtjänstfrågor. Verktyget bör dock inte användas för marknadsföring och kampanjer.

Vi har tagit bort möjligheten att markera meddelanden som ”[Viktiga]” i ämnesraden och åsidosätta köparnas kommunikationsinställningar för att säkerställa att meddelandetjänsten endast används för viktiga meddelanden.

Du kan fortfarande kontakta köpare med viktiga meddelanden om deras beställningar. Om det är nödvändigt att kontakta köparen för att slutföra beställningen levereras ditt meddelande, oavsett om köparen valt bort vissa slags meddelanden.

Du får bästa möjliga resultat genom att använda våra meddelandemallar som automatiskt inkluderar beställningsnummer, översätter meddelanden till köparens språk och flaggar meddelanden med [Viktigt] vid behov.

Du kan läsa mer om vilken typ av meddelanden som är tillåtna i kommunikationsriktlinjerna.

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_LA1Fyw2kiMZ8X
user profile
Sweden Support is most awful support
av Seller_LA1Fyw2kiMZ8X

I do not know where to write, this is my last chance.

Sweden support is not working normally as they should. I am brand owner, and unfortunately a lot of my items has been added by amazon system to amazon retail listing. And to this moment some sizes of my items are at amazon retail listing, and some sizes at mine. This is not ok for me, because customers need to see all variations at one listing. Im writing about this to support and asking them to disconnect my items from retail, because only support can do it. They are answering to me standard copy paste answers that they can not do it.

I had similar problems at all marketplaces, and they are disconnecting items from retail after one message , here I need to write 10 messages to support and they are not listening to me.

Im really tired Im paying money for fba, for advertising and no sellings because some sizes are at retail listing and some at mine. As a brand owner I have all right to sell my items at my listing!!!! Im asking someone to see this message and help me. I can give all cases numbers and you will be in shock homy many they are. and nobody is not helping.

0 röster
0 röster
10 visningar
3 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

A+ innehåll är tillgängligt för registrerade varumärkesägare och hjälper dig att dela varumärkets berättelse, uppmuntra upprepade köp och potentiellt öka försäljningen med upp till 8 % för grundläggande A+ innehåll och 20 % för premium A+ innehåll. Hur? Genom att hjälpa dig att skapa rikt innehåll som visar ditt varumärke och utbildar kunderna om produkternas funktioner.

Med A+ innehåll kan du få ditt varumärke och dina produkter att sticka ut från mängden och få kontakt med dina kunder genom att låta dig:

  • Dela din unika varumärkesberättelse med hjälp av funktionen Brand Story.
  • Skapa varumärkeskännedom och dela din produktberättelse med innehållsrika bilder, text, videor, svar på vanliga frågor, funktionsöversikter och jämförelsemoduler.
  • Skapa förbättrade produktbeskrivningar för att lyfta fram funktioner på produktnivå.
  • Minska kundreturer och negativ feedback genom att proaktivt svara på kundernas frågor.
  • Uppmuntra upprepade köpbeteenden genom att hjälpa kunder att utforska dina andra produkter och skapa förtroende med ditt varumärke.

Med A+-innehållshanteraren kan du enkelt konfigurera och hantera ditt innehåll med förformaterade modullayouter, datadrivna innehållsrekommendationer och duplicering av innehåll för att lägga till språk och produktvarianter.

Gå till A+-innehållshanteraren i Seller Central för att komma igång.

Du hittar mer information i den fullständiga guiden till A+ innehåll för varumärkesägare.

Obs! Guiden finns endast på engelska.

0 röster
0 röster
4 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_2mZqAbAkjsihw
user profile

Hello.

I hope this message will be read by Amazon relevant team.

We encourage them to support us in our case ID 10977613182 which we started on March-31, 2025 and until now April-23, 2025 it is not yet resolved.

Case described in short:

We are brand owner of two ASINs but unable to relist them with the desired prices. The system generates error about potential high pricing error. We have never sold any of those two ASINs in Sweden. Additionally, we were able to successfully relist the variations of those ASINs with the same prices as the two ASINs. Both ASINs are FBA offers.

Amazon responded with recommendataion to relist them with lower price. But the lowest price the system gives us to relist is 11 times lower than our desired prices. If we relist with the that price, customers will buy out all our stock very quickly and we will go to negative margins.

We also provided external links to similar competing products but no success.

Amazon responds with the same message saying to relist with lowest price which is going to kill our inventory and get us to negative margin.

If anyone faced similar issue, please also respond.

Thank you

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Seller_NpsH9waO46m9h
user profile
Amazon EFN european fulfillment network so slow
av Seller_NpsH9waO46m9h

I stock my inventory in sweden but also aim to sell in france and germany, delivering via the EFN, Amazon EFN european fulfillment network.

Delivery time for a small parcel from Sweden to France is often 15-20 days?

It is very hard to get sale with this!

How can it be so slow and so inefficient? Is is warehouse and shipping?

Most e-tailer ship a small parce within europe in 4-5 days.

Is it due to amazon waiting for full trucks to bump down in low speed to europe and just being cheap?

Isn't Amazon suppose to be world class logistics provider?

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
News_Amazon
user profile

Vi inför ett nytt sätt att beräkna leveransavgifterna för artiklar i Fraktas av Amazon (FBA) inom kategorierna kläder, accessoarer samt väskor och ryggsäckar. Detta leder till lägre avgifter för majoriteten av artiklarna.

Från och med den 15 maj 2025 beräknas leveransavgifterna för artiklar i de här kategorierna endast utifrån paketets storleksklass och enhetsvikt (i stället för det värde som är störst av enhetsvikten och volymvikten).

Från och med 15 maj 2025:

  • Vi inför sju nya paketstorleksklasser för artiklar i kategorierna Kläder och accessoarer samt Ryggsäckar och handväskor.
  • Ryggsäckar och handväskor omfattas inte av den administrativa avgiften för returer för produkter med hög andel returer. Administrativa avgifter för returer som tas ut på ryggsäckar och handväskor som sålts efter att avgiften infördes den 1 februari 2025 avskrivs eller återbetalas. Du behöver inte vidta några åtgärder.

De nya avgifterna gäller för nationella leveranser med FBA och i programmet Paneuropeiskt FBA, det europeiska distributionsnätverket, fjärrleverans mellan Förenade kungariket och EU samt programmet Skickas i produktförpackning i Förenade kungariket, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien. Det sker ingen ändring av avgifterna för lågprisprodukter i FBA för överdimensionerade artiklar.

En detaljerad sammanfattning av ändringarna finns på sidan Ändrade leveransavgifter i FBA för 2025.

0 röster
0 röster
1 visning
0 svar
Senaste aktivitet