Säljarforum
Logga in
Logga in
imgLogga in
imgLogga in

De senaste diskussionerna

Den senaste aktivitetenNyligen skapadeMest visadeMest röstade

De senaste diskussionerna

Den senaste aktivitetenNyligen skapadeMest visadeMest röstade
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon

Bläddra efter kategori

De senaste diskussionerna

Den senaste aktivitetenNyligen skapadeMest visadeMest röstade

De senaste diskussionerna

Den senaste aktivitetenNyligen skapadeMest visadeMest röstade
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon

Välkommen till säljarforumen

Bläddra efter kategori

De senaste diskussionerna

Den senaste aktivitetenNyligen skapadeMest visadeMest röstade
user profile

I vår nya poddserie Small Business Bytes på This is Small Business delar producenten Andrea Marquez med sig av handfasta tips från intervjuer med fler än 100 amerikanska småföretagare. De berättar om avgörande ögonblick, utmaningar och lärdomar från sina tillväxtfaser.

I den här serien utforskar Marquez hur företagares inställning spelar en viktig roll både för planera långsiktigt och för att hantera utmaningar.

  1. Förstå det problem du löser. Ditt syfte är grunden för dina beslut ditt varumärkesbudskap – och ger dig kraft att fortsätta när det är tufft. Sean Brownlee grundade Ravenox för att skapa trygga och meningsfulla arbeten för krigsveteraner när de återgår till den civila arbetsmarknaden. Teri Johnson skapade Harlem Candle Co för att lyfta fram den svarta kulturen i USA genom dofter. Båda blev framgångsrika genom att ha ett tydligt syfte med sin verksamhet. Fråga dig själv: Vilket problem löser mitt företag? Och hur hänger det ihop med mitt djupare syfte?
  2. Vänta inte på perfektion. Att försöka fullända produkten innan lansering kan bromsa din tillväxt. När Val Fishbane från Spread the Love Foods lanserade i ett tidigt skede bidrog kunddata till hon kunde förfina allt från ingredienser till burkstorlek. Starta i liten skala, samla in feedback och vidareutveckla steg för steg.
  3. Skapa en personlig varumärkesberättelse. Berättelser skapar emotionellt förtroende, men de måste vara förankrade i något meningsfullt. Conchita Pleasant startade Nefertiti’s Secrets efter att ha förlorat sitt hår under cancerbehandling. Hennes personliga återhämtning blev grunden till ett hårvårdsvarumärke som inspirerar människor att växa. Ray Phillips från Soap Sox utvecklade sin produkt för att hjälpa barn på behandlingshem att känna sig trygga när de ska bada. Dessa berättelser får kunderna att känna sig sedda och förstådda. Dela det personliga ögonblicket som gjorde att du startade ditt företag. Varför valde du att skapa din lösning?
  4. Ta fram en pitch som fångar intresset på några sekunder. En vass hisspitch ska väcka nyfikenhet direkt. Felicia Jackson (CPR Wrap) inleder sin pitch med ett panikögonblick: Hon ser sitt barn kvävas och känner sig maktlös trots att hon har HLR-utbildning. Matthew Tesvich (Skunk Skin) knyter an med humor och igenkänning: Han skämtar om sina egna stinkande fötter och pitchar luktbekämpande strumpor. Beskriv problemet, skapa en känslomässig koppling och erbjud en enkel lösning – och försök göra det på mindre än 60 sekunder.
  5. Skapa tillit genom rekommendationer. Användargenererat innehåll som recensioner, taggar på sociala medier och foton och videor från kunder är kraftfulla verktyg för att få ditt varumärke att växa. Undersökningar visar att 70 % av kunder tar hänsyn till användargenererat innehåll innan de köper en produkt. Skapa en hashtag för varumärket, publicera innehåll från kunder (med tillstånd) och lägg till recensioner eller videor på dina produktsidor eller i nyhetsbrev.

Om du vill lyssna på alla avsnitt av This Is Small Business och Small Business Bytes går du till Amazon Music, Spotify eller Apple Podcaster.

(Obs! Avsnitten är på engelska.)

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet
user profile
Intyga GPSR-efterlevnad för nya produktposter
av News_Amazon

De flesta icke-livsmedelsprodukter som säljs i våra butiker i EU måste uppfylla kraven i förordningen om allmän produktsäkerhet (GPSR). Det här är ett krav som är till för att säkerställa att kunderna får produkter som är säkra och uppfyller gällande bestämmelser.

Om du inte tidigare har skickat in information om GPSR-efterlevnad för ditt varumärke bör du göra följande:


  1. Registrera varumärket i Amazon Brand Registry.
  2. Gå till Kontostatus.
  3. Klicka på Skicka in information om efterlevnad.
  4. Ange tillverkarens och den ansvariga personens kontaktuppgifter.
  5. Vidta följande åtgärder.

Om du tidigare har skickat in information om GPSR-efterlevnad för ditt varumärke eller om du säljer produkter utan varumärke bör du göra följande:


  1. Fyll i tillverkarens e-postadress eller elektroniska adressattribut. Ange samma e-postadress eller webbadress som du tidigare angett i Kontostatus.
  2. Fyll i den ansvariga personens e-postadress eller elektroniska adress. Ange samma e-postadress eller webbadress som du tidigare angett i Kontostatus.
  3. Tillhandahåll bilder eller dokument med produktsäkerhetsinformation.
  4. Fyll i attributet Säkerhetsintyg om din produkt inte har varnings- och säkerhetsinformation.

Om de obligatoriska uppgifterna om produktposter saknas eller är felaktiga, eller om det gäller en produkt utan varumärke, inaktiveras din produktpost inom 24 timmar.

Om du vill återaktivera produktposter måste du skicka in uppgifter om tillverkare, ansvarig person samt varnings- och säkerhetsinformation i Kontostatus.

Detaljerade anvisningar finns på sidan Skicka in uppgifter om tillverkare, ansvarig person samt varnings- och säkerhetsinformation.

0 röster
0 röster
0 visningar
0 svar
Senaste aktivitet

Vanliga frågor

Läs mer om forum för säljare, hur du deltar i diskussioner, med mera!
Visa vanliga frågor

Riktlinjer för communityn

Tips för att upprätthålla en säker och inkluderande miljö
Visa riktlinjer för communityn

Versionsinformation

Håll dig uppdaterad om förbättringar som kommer till säljarforum.
Visa versionsinformation

Användningsvillkor

Granska villkoren gällande säljarforum
Visa användarvillkor

Sekretesspolicy

Granska sekretesspolicyn för säljarforum
Visa sekretesspolicy

Rapportera missbruk

Använd det här formuläret för att rapportera missbruk av Amazons policyer
Rapportera