Svar på frågor om kontobetyg
Med kontobetyget kan du enkelt hålla kolla på din kontostatus genom att se hur du väl du uppfyller våra försäljningspolicyer. Det färgkodade värdet, som sträcker sig från 0 till 1 000, visar om ditt säljarkonto i en specifik butik riskerar att inaktiveras.
I den här artikeln går vi igenom några vanliga missuppfattningar om kontobetyget.
1. Jag behöver ett kontobetyg på 1 000 för att säkerställa att mitt konto inte inaktiveras.
Nej. Kontobetyget kan ligga mellan 1 och 1 000, men alla betyg över 200 betraktas som god status.
Det finns fyra allvarlighetsgrader för policyöverträdelser: kritisk, hög, medelhög och låg. Du kan ha god kontostatus om du har policyöverträdelser som inte är kritiska förutsatt att du åtgärdar dem snabbt.
Vi kan dock omedelbart inaktivera ditt konto oavsett kontobetyg om vi misstänker bedräglig, vilseledande, olaglig eller på annat sätt skadlig aktivitet.
2. Om jag raderar en produktpost med en policyöverträdelse förbättras mitt kontobetyg.
Nej. Kontobetyget förbättras bara när du har åtgärdat policyöverträdelserna på sidan Kontostatus – detta gäller även överträdelser i produktposter som du har raderat. Även om du raderar en produktpost kan du åtgärda överträdelsen via Policyefterlevnad.
3. Om antalet beställningar minskar kan mitt kontobetyg hamna under 200.
Nej. Om antalet levererade beställningar under de senaste 180 dagarna minskar kan även ditt kontobetyg sjunka, men det sjunker inte under 200 såvida du inte har policyöverträdelser. Det viktigaste för att hålla ditt säljarkonto i god status är att dels följa våra policyer, dels att agera snabbt om några överträdelser skulle uppstå.
Mer information om hur kontobetyget fungerar finns i programpolicyn för kontobetyg.
Svar på frågor om kontobetyg
Med kontobetyget kan du enkelt hålla kolla på din kontostatus genom att se hur du väl du uppfyller våra försäljningspolicyer. Det färgkodade värdet, som sträcker sig från 0 till 1 000, visar om ditt säljarkonto i en specifik butik riskerar att inaktiveras.
I den här artikeln går vi igenom några vanliga missuppfattningar om kontobetyget.
1. Jag behöver ett kontobetyg på 1 000 för att säkerställa att mitt konto inte inaktiveras.
Nej. Kontobetyget kan ligga mellan 1 och 1 000, men alla betyg över 200 betraktas som god status.
Det finns fyra allvarlighetsgrader för policyöverträdelser: kritisk, hög, medelhög och låg. Du kan ha god kontostatus om du har policyöverträdelser som inte är kritiska förutsatt att du åtgärdar dem snabbt.
Vi kan dock omedelbart inaktivera ditt konto oavsett kontobetyg om vi misstänker bedräglig, vilseledande, olaglig eller på annat sätt skadlig aktivitet.
2. Om jag raderar en produktpost med en policyöverträdelse förbättras mitt kontobetyg.
Nej. Kontobetyget förbättras bara när du har åtgärdat policyöverträdelserna på sidan Kontostatus – detta gäller även överträdelser i produktposter som du har raderat. Även om du raderar en produktpost kan du åtgärda överträdelsen via Policyefterlevnad.
3. Om antalet beställningar minskar kan mitt kontobetyg hamna under 200.
Nej. Om antalet levererade beställningar under de senaste 180 dagarna minskar kan även ditt kontobetyg sjunka, men det sjunker inte under 200 såvida du inte har policyöverträdelser. Det viktigaste för att hålla ditt säljarkonto i god status är att dels följa våra policyer, dels att agera snabbt om några överträdelser skulle uppstå.
Mer information om hur kontobetyget fungerar finns i programpolicyn för kontobetyg.