Säljarforum
Logga in
Logga in
user profile
Logga in
user profile
Logga in

Riktlinjer för säljarforumet

Om Amazons säljarforum

Missa inte att kolla in Amazons säljarforum med tusentals nya inlägg varje dag inom en mängd olika områden. Här kan du hitta svar som hjälper dig med din lansering för att bli en framgångsrik säljare i Amazons butik. Amazons säljarforum är en värdefull och inkluderande community med miljontals försäljningspartners som delar erfarenheter och rekommendationer med andra försäljningspartners. Du får en användbar inblick av Amazons communityadministratörer och insikter från framträdande innovatörer på Amazons för att hjälpa din verksamhet att växa.

Deltagande i säljarforumet

Det är viktigt att komma ihåg att innehåll som publiceras i säljarforum är allmänt tillgängligt för alla. Endast försäljningspartners med ett Seller Central-konto kan använda och publicera inom säljarforum. All identifierande information, till exempel ditt användarnamn, visas endast för försäljningspartners som har åtkomst till säljarforum när de är inloggade på sitt Seller Central-konto.

Riktlinjer för säljarforumet

Vi uppmanar dig att följa de allmänna riktlinjerna för inlägg nedan för att skapa en community som är inkluderande och välkomnande för alla. Om du bryter mot de här riktlinjerna, andra villkor eller programpolicyerna kan vi tillfälligt häva eller ta bort dina behörigheter att skriva inlägg på säljarforumet.

För att få ut mesta möjliga av communityn i säljarforumet rekommenderar vi följande tips för engagemang:
  • Innehåll som inte relaterar till försäljning i Amazons butik eller på något sätt stör den effektiva användningen av säljarforumen.
  • Kommentarer som kan anses vara respektlösa, till exempel förolämpningar, personliga anklagelser, elaka kommentarer, stötande uttryck, svordomar, trakasserier, mobbning, ärekränkande eller uppviglande uttalanden.
  • Innehåll som är diskriminerande eller hatiskt, däribland men inte begränsat till kommentarer baserat på egenskaper som ras, etnicitet, nationalitet, kön, könsidentitet, sexuell läggning, religion, ålder eller funktionsvariation.
  • För din säkerhet, uppge inte personlig information så som telefonnummer, e-postadresser, fysiska adresser, licensnummer, personnummer, bankkontonummer, kredit- eller bankkortsnummer, ekonomisk information och IP-adresser.
  • Politiska kommentarer, till exempelvis åsikter och uttalanden om politiska kandidater, partier och politik. Det här innehållet anses inte vara relevant för försäljning i Amazons butik.
  • Innehåll som kan betraktas som skräppost, till exempel att kopiera och klistra in samma inlägg över ett antal trådar eller publicera oönskade länkar.
  • Försök att imitera andra försäljningspartners eller enheter.
  • Inlägg med länkar som skickar användare till externa webbplatser, webbadresser eller hyperlänkar som inte är Amazon. Det här inkluderar kommersiellt innehåll som reklam, kampanjer eller uppmaningar.
  • Innehåll som bryter mot eller uppmuntrar andra att potentiellt bryta mot lagar, till exempel immateriella rättigheter eller andra ägarrättigheter som tillhör andra som upphovsrätt, varumärken, patent eller affärshemligheter är inte tillåten.
Åtgärder för att säkerställa efterlevnad av reglerna

Varningar är officiella meddelanden om överträdelser av riktlinjerna för säljarforumet som tas emot via aviseringar i forumkontot. Communityadministratörer kan redigera eller ta bort förbjudet innehåll kopplat till överträdelser. Ingen åtgärd förväntas från försäljningspartnern annat än att läsa varningen för att förstå och korrigera framtida beteende. Upprepade varningar eller överträdelser av riktlinjerna kan leda till avstängning av publiceringsbehörigheter eller ytterligare korrigerande åtgärder.

Avstängningar: Tillfälliga avstängningar kan sträcka sig från 1 till 30 dagar beroende på överträdelsens allvarlighetsgrad och karaktär. Flera avstängningar över tid kan leda till att publiceringsbehörigheter tas bort permanent. Om du vill bestrida en avstängning ber vi dig svara direkt på e-postmeddelandet som Amazon skickar med information om orsakerna till avstängningen.

Riktlinjer för säljarforumet

Om Amazons säljarforum

Missa inte att kolla in Amazons säljarforum med tusentals nya inlägg varje dag inom en mängd olika områden. Här kan du hitta svar som hjälper dig med din lansering för att bli en framgångsrik säljare i Amazons butik. Amazons säljarforum är en värdefull och inkluderande community med miljontals försäljningspartners som delar erfarenheter och rekommendationer med andra försäljningspartners. Du får en användbar inblick av Amazons communityadministratörer och insikter från framträdande innovatörer på Amazons för att hjälpa din verksamhet att växa.

Deltagande i säljarforumet

Det är viktigt att komma ihåg att innehåll som publiceras i säljarforum är allmänt tillgängligt för alla. Endast försäljningspartners med ett Seller Central-konto kan använda och publicera inom säljarforum. All identifierande information, till exempel ditt användarnamn, visas endast för försäljningspartners som har åtkomst till säljarforum när de är inloggade på sitt Seller Central-konto.

Riktlinjer för säljarforumet

Vi uppmanar dig att följa de allmänna riktlinjerna för inlägg nedan för att skapa en community som är inkluderande och välkomnande för alla. Om du bryter mot de här riktlinjerna, andra villkor eller programpolicyerna kan vi tillfälligt häva eller ta bort dina behörigheter att skriva inlägg på säljarforumet.

För att få ut mesta möjliga av communityn i säljarforumet rekommenderar vi följande tips för engagemang:
  • Innehåll som inte relaterar till försäljning i Amazons butik eller på något sätt stör den effektiva användningen av säljarforumen.
  • Kommentarer som kan anses vara respektlösa, till exempel förolämpningar, personliga anklagelser, elaka kommentarer, stötande uttryck, svordomar, trakasserier, mobbning, ärekränkande eller uppviglande uttalanden.
  • Innehåll som är diskriminerande eller hatiskt, däribland men inte begränsat till kommentarer baserat på egenskaper som ras, etnicitet, nationalitet, kön, könsidentitet, sexuell läggning, religion, ålder eller funktionsvariation.
  • För din säkerhet, uppge inte personlig information så som telefonnummer, e-postadresser, fysiska adresser, licensnummer, personnummer, bankkontonummer, kredit- eller bankkortsnummer, ekonomisk information och IP-adresser.
  • Politiska kommentarer, till exempelvis åsikter och uttalanden om politiska kandidater, partier och politik. Det här innehållet anses inte vara relevant för försäljning i Amazons butik.
  • Innehåll som kan betraktas som skräppost, till exempel att kopiera och klistra in samma inlägg över ett antal trådar eller publicera oönskade länkar.
  • Försök att imitera andra försäljningspartners eller enheter.
  • Inlägg med länkar som skickar användare till externa webbplatser, webbadresser eller hyperlänkar som inte är Amazon. Det här inkluderar kommersiellt innehåll som reklam, kampanjer eller uppmaningar.
  • Innehåll som bryter mot eller uppmuntrar andra att potentiellt bryta mot lagar, till exempel immateriella rättigheter eller andra ägarrättigheter som tillhör andra som upphovsrätt, varumärken, patent eller affärshemligheter är inte tillåten.

Åtgärder för att säkerställa efterlevnad av reglerna

Varningar är officiella meddelanden om överträdelser av riktlinjerna för säljarforumet som tas emot via aviseringar i forumkontot. Communityadministratörer kan redigera eller ta bort förbjudet innehåll kopplat till överträdelser. Ingen åtgärd förväntas från försäljningspartnern annat än att läsa varningen för att förstå och korrigera framtida beteende. Upprepade varningar eller överträdelser av riktlinjerna kan leda till avstängning av publiceringsbehörigheter eller ytterligare korrigerande åtgärder.

Avstängningar: Tillfälliga avstängningar kan sträcka sig från 1 till 30 dagar beroende på överträdelsens allvarlighetsgrad och karaktär. Flera avstängningar över tid kan leda till att publiceringsbehörigheter tas bort permanent. Om du vill bestrida en avstängning ber vi dig svara direkt på e-postmeddelandet som Amazon skickar med information om orsakerna till avstängningen.

Rekommenderade metoder för säljarforumet

Dela dina erfarenheter och lösningar

Vi vill gärna att du deltar i vår forumcommunity. Dina inlägg är mest effektiva om de är hjälpsamma och håller sig till ämnet. Dela med dig om du har en upplevelse eller en lösning som kan hjälpa andra försäljningspartner! Vi uppmuntrar dig också att dela dina insikter eller svara på frågor från andra medlemmar. Det främjar en öppen samarbetsmiljö.

Sök först

Innan du startar en ny tråd, se om din fråga redan har besvarats. I vår community finns det miljontals tidigare besvarade frågor som ger användare en bra utgångspunkt. Vi har gjort det enklare för dig att hitta den mest relevanta informationen med vår sökfunktion så att du kan filtrera och sortera efter röster, vyer, antal diskussioner och Amazon-verifierade svar. Du kan bläddra efter diskussioner, kategorier och taggar för att hitta svar på dina frågor. När du skapar ett inlägg föreslår vi också andra inlägg som kan vara relevanta för ämnet eller frågan du vill diskutera.

Communityanslutningar

Anslut dig till Amazons communityadministratörer för möjligheten att delta i en mängd olika tankeväckande ämnen fokuserade på dina erfarenheter som säljare i Amazons butik samt Amazons program och produkter. Det är här du skapar kontakter med andra försäljningspartners och med våra Amazon-team. Dina bidrag i kategorin hjälper oss att underlätta förändringar baserat på dina konversationer och konstruktiva feedback.

Interagera med Amazon

Det här är en bra tagg att hålla ett öga på om du är intresserad av att diskutera och lära av andra försäljningspartners erfarenheter i vår butik, våra program och produkter. Det är enkelt att hitta oss. Sök bara efter den här taggen för att hitta diskussioner som är fokuserade på olika ämnen som leds av våra communityadministratörer.

Fråga Amazon

Vill du delta i ett Fråga Amazon-evenemang där du har möjlighet att ställa frågor direkt som är unika för ditt företag? Sök efter den här taggen för att få kontakt med våra Amazon-produktteam via våra communityadministratörer för svar på dina frågor live i forumen om en mängd olika och alltid föränderliga, heta och aktuella ämnen. Trådarna är en bra referensresurs även efter att de har stängts eftersom de har värdefulla svar direkt från våra team.

Säljarberättelser

Letar du efter inspiration eller vill du vara förespråkare för communityn för försäljningspartner? Följ oss här genom att söka efter den här taggen för att hitta säljarberättelser, höjdpunkter eller till och med bli en. Vi täcker allt från hur försäljningspartners startade sina verksamheter, utmaningar de har stött på och övervunnit, till rekommendationer, erfarenheter och mycket mer.

Rekommenderade metoder för säljarforumet

Dela dina erfarenheter och lösningar

Vi vill gärna att du deltar i vår forumcommunity. Dina inlägg är mest effektiva om de är hjälpsamma och håller sig till ämnet. Dela med dig om du har en upplevelse eller en lösning som kan hjälpa andra försäljningspartner! Vi uppmuntrar dig också att dela dina insikter eller svara på frågor från andra medlemmar. Det främjar en öppen samarbetsmiljö.

Sök först

Innan du startar en ny tråd, se om din fråga redan har besvarats. I vår community finns det miljontals tidigare besvarade frågor som ger användare en bra utgångspunkt. Vi har gjort det enklare för dig att hitta den mest relevanta informationen med vår sökfunktion så att du kan filtrera och sortera efter röster, vyer, antal diskussioner och Amazon-verifierade svar. Du kan bläddra efter diskussioner, kategorier och taggar för att hitta svar på dina frågor. När du skapar ett inlägg föreslår vi också andra inlägg som kan vara relevanta för ämnet eller frågan du vill diskutera.

Communityanslutningar

Anslut dig till Amazons communityadministratörer för möjligheten att delta i en mängd olika tankeväckande ämnen fokuserade på dina erfarenheter som säljare i Amazons butik samt Amazons program och produkter. Det är här du skapar kontakter med andra försäljningspartners och med våra Amazon-team. Dina bidrag i kategorin hjälper oss att underlätta förändringar baserat på dina konversationer och konstruktiva feedback.

Interagera med Amazon

Det här är en bra tagg att hålla ett öga på om du är intresserad av att diskutera och lära av andra försäljningspartners erfarenheter i vår butik, våra program och produkter. Det är enkelt att hitta oss. Sök bara efter den här taggen för att hitta diskussioner som är fokuserade på olika ämnen som leds av våra communityadministratörer.

Fråga Amazon

Vill du delta i ett Fråga Amazon-evenemang där du har möjlighet att ställa frågor direkt som är unika för ditt företag? Sök efter den här taggen för att få kontakt med våra Amazon-produktteam via våra communityadministratörer för svar på dina frågor live i forumen om en mängd olika och alltid föränderliga, heta och aktuella ämnen. Trådarna är en bra referensresurs även efter att de har stängts eftersom de har värdefulla svar direkt från våra team.

Säljarberättelser

Letar du efter inspiration eller vill du vara förespråkare för communityn för försäljningspartner? Följ oss här genom att söka efter den här taggen för att hitta säljarberättelser, höjdpunkter eller till och med bli en. Vi täcker allt från hur försäljningspartners startade sina verksamheter, utmaningar de har stött på och övervunnit, till rekommendationer, erfarenheter och mycket mer.

Om Amazons communityadministratörer

Communityadministratörerna ser till att säljarforumet är en välkomnande och användbar plats för alla. Communityadministratörerna har flera roller, exempelvis underlätta meningsfulla konversationer, koppla ihop försäljningspartners och upprätthålla en säker och inkluderande miljö i forumgemenskapen. Om du har ett problem som behöver granskning kan du i allmänhet börja med att skicka in ett säljarsupportärende (ange så mycket information som möjligt). Det gör det möjligt för communityadministratörer att undersöka detaljer om frågor ställs i forumen och möjliggöra uppföljning med försäljningspartnern där så är lämpligt.

Säljarforum juridiskt meddelande

Innehållet som publiceras på säljarforumen är Amazons egendom och din användning av säljarforumen regleras av Amazon.coms sekretesspolicy. I enlighet med Amazons programpolicyer ska du inte använda säljarforumet för att bryta eller uppmuntra andra att bryta mot policyer, som att manipulera priser, påverka kundrecensioner och bryta mot försäljningspolicyerna och uppförandekoden för säljare. Användningen av säljarforumet omfattas av villkoren i Amazon Business Solutions-avtalet, Amazons sekretesspolicy, Amazons användningsvillkor och Riktlinjer för säljarforumet.

Amazon förbehåller sig rätten att när som helst uppdatera riktlinjer för säljarforumet och när som helst ta bort innehåll av vilken anledning som helst, däribland policyöverträdelser, felaktig information, sekretessrelaterade frågor eller förändringar i hur säljarforumet fungerar.

Om du har frågor om ditt säljarkonto kan du kontakta säljarsupporten.

Senast uppdaterad February 2nd, 2023.

Om Amazons communityadministratörer

Communityadministratörerna ser till att säljarforumet är en välkomnande och användbar plats för alla. Communityadministratörerna har flera roller, exempelvis underlätta meningsfulla konversationer, koppla ihop försäljningspartners och upprätthålla en säker och inkluderande miljö i forumgemenskapen. Om du har ett problem som behöver granskning kan du i allmänhet börja med att skicka in ett säljarsupportärende (ange så mycket information som möjligt). Det gör det möjligt för communityadministratörer att undersöka detaljer om frågor ställs i forumen och möjliggöra uppföljning med försäljningspartnern där så är lämpligt.

Säljarforum juridiskt meddelande

Innehållet som publiceras på säljarforumen är Amazons egendom och din användning av säljarforumen regleras av Amazon.coms sekretesspolicy. I enlighet med Amazons programpolicyer ska du inte använda säljarforumet för att bryta eller uppmuntra andra att bryta mot policyer, som att manipulera priser, påverka kundrecensioner och bryta mot försäljningspolicyerna och uppförandekoden för säljare. Användningen av säljarforumet omfattas av villkoren i Amazon Business Solutions-avtalet, Amazons sekretesspolicy, Amazons användningsvillkor och Riktlinjer för säljarforumet.

Amazon förbehåller sig rätten att när som helst uppdatera riktlinjer för säljarforumet och när som helst ta bort innehåll av vilken anledning som helst, däribland policyöverträdelser, felaktig information, sekretessrelaterade frågor eller förändringar i hur säljarforumet fungerar.

Om du har frågor om ditt säljarkonto kan du kontakta säljarsupporten.

Senast uppdaterad February 2nd, 2023.