Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Skicka till Amazon: Ändra eller avbryt din försändelse

Avbryt en försändelse

Du kan avbryta din Skicka till Amazon-försändelse genom att klicka på knappen Annullera försändelser och avgifter längst ned på arbetsflödessidan. Vid annullering avbryts alla försändelser du har skapat och får statusen Annullerad i din leveranskö.

När du har avbrutit dina försändelser kan du inte längre använda ID-lådetiketterna för Fraktas från Amazon (FBA) och speditörsetiketterna som genererats för dessa försändelser, och försändelserna förväntas inte längre vid distributionscentret. Du ansvarar för att ta bort alla annullerade etiketter från lådor och pallar och för att inte skicka lådor och pallar med annullerade etiketter.

Ändra leveransdatum

Om ditt förväntade leveransdatum ändras efter att du har bekräftat försändelsen kan du uppdatera det i steg 3 i arbetsflödet, Skriva ut lådetiketter genom att klicka på Ändra leveransdatum.

Ändra försändelseinnehåll efter att försändelsen skapats

Vi är medvetna om att på grund av normala affärshändelser kan du behöva ändra innehållet för en försändelse efter att försändelsen har skapats. Du kan göra det genom att klicka på Visa eller redigera innehåll i rutan med leveransinformation efter att ha bekräftat en försändelse.

Viktigt: Innan försändelsen anländer till distributionscentret kan du redigera antalet enheter i en försändelse med upp till 5 % över eller under det ursprungliga beloppet upp till sex enheter. Om du behöver göra ändringar över denna gräns måste du avbryta försändelsen och skapa en ny.

Vanliga frågor

Kan jag ändra min leveransmetod eller speditör utan att avbryta alla mina försändelser?

I den här betaversionen av Skicka till Amazon kommer annullering att annullera alla försändelser du har skapat och flytta dem till statusen Annullerad i din leveranskö.

Kan jag ändra min skicka från-adress efter att min försändelse är klar?

Levereras från-adressen kan inte ändras när försändelsen har slutförts. Du måste avbryta din försändelse och skapa en annan med rätt skicka från-adress.

Kan jag avbryta enskilda försändelser i mitt arbetsflöde?

Nej, det är inte möjligt att avbryta enskilda försändelser i Skicka till Amazon.

Amazon kan dirigera ditt lager till flera distributionscentra för att placera det närmare kunderna och minska leveranstiden för dina beställda produkter. Se till att skicka dina produkter till distributionscentra som tilldelats i steg 2 i arbetsflödet, Bekräfta leverans.

Kan jag lägga till eller ta bort lådor i en försändelse efter att försändelsen skapats?

Inom den aktuella justeringsgränsen, 5 % eller 6 enheter per SKU per försändelse, beroende på vilket som är störst – kan du ta bort lådor från en försändelse genom att minska enhetsantalet i lådorna till noll. Det går inte att lägga till lådor i en försändelse, även om vi arbetar med att lägga till den här funktionen.

Kan jag redigera lådans vikt och mått efter att försändelsen har skapats?

Nej, det är inte möjligt att redigera lådans vikt och dimensioner efter att försändelsen skapats, även om vi arbetar med att lägga till den här funktionen.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates