Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Global registrering

Tack vare global registrering kan du skicka in en registreringsansökan och skapa Amazon-säljarkonton i flera butiker över hela världen. På så sätt kan du samordna din försäljning i Amazons internationella butiker och hantera och utöka din verksamhet på ett enklare sätt. Med enkel inloggning får du tillgång till en enhetlig vy över försäljning, beställningar och köparnas meddelanden från alla butiker du säljer i. Du får även tillgång till verktyg som tidigare var begränsade till specifika länder. Dessutom får du en rabatterad månadsavgift för den professionella säljplanen. När du registrerar dig för att sälja på Amazon via global registrering får du sammanfogade konton i nordamerikanska butiker (USA, Kanada och Mexiko), europeiska butiker (Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Polen, Sverige och Spanien), samt butikerna i Japan, Singapore, Australien, Förenade Arabemiraten och Saudiarabien. Du kan växla mellan butiker i Seller Central.

Vanliga frågor om global registrering

Registrering

Vad ska jag göra om jag inte har all information som behövs för att registrera mig i en viss butik?

Du behöver inte ange butiksspecifik information utan endast allmän information om ditt företag för att registrera dig. Under registreringen kan du spara det du fyllt i och logga in igen senare för att fortsätta där du slutade. När registreringen är klar kan du behöva ange ytterligare information eller dokumentation beroende på de länder du vill sälja i. Om du till exempel vill sälja i USA måste du tillhandahålla skatteuppgifter efter att du har registrerat dig.

Butiker

1. För vilka butiker registrerar jag mig?

När du registrerar dig för ett Amazon-säljarkonto skapar vi automatiskt sammanfogade konton som ger dig tillgång till nordamerikanska butiker (USA, Kanada och Mexiko), europeiska butiker (Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Polen, Sverige och Spanien), samt butikerna i Japan, Singapore, Australien, Förenade Arabemiraten och Saudiarabien. . När du har skapat ett säljarkonto kan du börja skapa produktposter i varje butik, såvida du inte behöver ange mer information om en butik. Du kan se en lista över dina sammanfogade globala konton på sidan Dina globala konton.

2. Måste jag sälja i alla butiker?

Nej. Även om du har ett konto för butikerna i Nordamerika, Europa, Japan, Singapore, Australien, Förenade Arabemiraten och Saudiarabien kan du välja i vilka specifika butiker du vill sälja dina produkter. Du behöver inte lista produkter i alla butiker. Om du vill lista en produkt i en butik som du redan har ett sammanfogat konto för behöver du inte gå igenom hela registreringsprocessen igen.

3. Jag vill inte lista i alla butiker i Europa. Kan jag bara välja Storbritannien (eller Tyskland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Polen, Sverige, Spanien)?

När du listar dina produkter i en av Amazons europeiska butiker är produktposten som standard tillgänglig i alla europeiska butiker för att göra det enklare för dig att utöka din verksamhet i Europa. Om du vill ta bort en produktpost från en viss butik eller välja bort den här funktionen helt och hållet kan du gå till kontoinställningarna i Seller Central och avmarkera butiken/butikerna.

4. Jag har slutfört registreringsprocessen, men jag behöver inget säljarkonto för alla butiker som de sammanfogade kontona har skapats för och vill avregistrera mig från en butik. Hur gör jag det?

Om du inte vill debiteras en månadsavgift kan du välja att nedgradera ditt konto från en professionell säljplan till en individuell säljplan. Följ anvisningarna om du vill byta till en individuell säljplan. Om du vill stänga ett konto loggar du in på kontot för den butik som du vill stänga och går till Inställningar > Kontoinformation > Stäng konto i Seller Central. Observera att du måste stänga varje regionalt konto var för sig: Nordamerika, Europa, Japan, Singapore, Australien, Förenade Arabemiraten och Saudiarabien. Om du nedgraderar eller stänger ett av dina konton men fortfarande har ASIN:er som går att köpa listade i dina andra sammanfogade konton betalar du fortfarande en månadsavgift för professionell säljplan. Se till att nedgradera varje sammanfogat konto var för sig om du inte vill debiteras en månatlig prenumerationsavgift för den professionella säljplanen.

Jag vill sälja i en butik där Amazon inte automatiskt skapar ett sammanfogat konto. Vad behöver jag göra?

Du måste registrera dig för den butiken separat. Du kan sedan sammanfoga det separata kontot med det globala kontot genom att följa stegen som beskrivs på hjälpsidan Sammanfoga konton.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates