Om du skickar ditt lager i pallförsändelser blir du ombedd att bekräfta speditör- och pallinformation i steg 4 i arbetsflödet Skicka till Amazon, efter att du har skrivit ut och satt på lådetiketter.
I det här steget väljer du speditören som kommer att skicka dina pallar till Amazon.
Mer information om pallförsändelser och hur man bygger pallar finns i Förbereda en försändelse som är mindre än lastbilens transportkapacitet eller en full lastbilsleverans till Amazon.
En icke-partner-speditör är för närvarande det enda alternativet tillgängligt. Följ dessa steg:
För mer information om speditörskrav och leverans av pallförsändelser, se Arrangera en försändelse som är mindre än lastbilens transportkapacitet eller en full lastbilsleverans till Amazon.
Du kan annullera din försändelse genom att klicka på knappen Ta bort försändelser och avgifter längst ned på sidan. Vid annullering avbryts alla försändelser du har skapat och får statusen Annullerat i din leveranskö. För mer information, gå till Skicka till Amazon: Ändra eller avbryt din försändelse
När du anger att du har lämnat över din försändelse till speditören får försändelsen statusen Skickad. När den har fått statusen Skickad kan våra distributionscenter förbereda sig för att ta emot ditt lager så att onödiga förseningar undviks.
Knappen Markera som levererad har tagits bort eftersom vi nu använder spårningsinformation för att uppdatera din försändelsestatus på ett korrekt sätt.
När du har angett giltig spårningsinformation för din försändelse uppdateras statusen för din försändelse automatiskt till Skickad. Du kan ange spårningsinformation antingen i steget Skicka till Amazon Spårningsinformation eller på fliken Spåra försändelse på sidan Leveranssammanfattning.
Statusen för din försändelse visas som Skickad på sidan Leveranskö och sidan Leveranssammanfattning.