Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Skapa försändelser med Skicka till Amazon

Skicka till Amazon är ett strömlinjeformat arbetsflöde för skapande av leverans för att fylla på ditt Fraktas från Amazon (FBA)-lager.

Med Skicka till Amazon kan du göra följande:

  • Skapa återanvändbara mallar för fodralpaket för att tillhandahålla information om lådans innehåll, vikt och mått samt information om förberedelser och märkning för försändelser av lådor med en enda SKU. Mallarna är perfekta när du använder samma lådkonfiguration för en SKU eftersom du inte behöver ange informationen igen varje gång du fyller på lagret.
  • Packa lådor med en SKU och blandade SKU-koder innan du skapar försändelser och uppdatera antal under packningen innan du bekräftar dina försändelsedestinationer.
  • Välj det bästa alternativet för att skicka ditt lager som enskilda lådor (leverans av små paket) eller pallar (försändelse som är mindre än lastbilens transportkapacitet).

Kom i gång med Skicka till Amazon

Om du vill börja använda arbetsflödet går du till din Leveranskö och klickar på Skicka till Amazon längst upp på sidan för att visa listan över dina FBA-SKU-koder när du väljer marknadsplatsdestination.

Följ sedan stegen i arbetsflödet för att skapa din försändelse:

Du kan också lära dig att navigera webbsidan här.

Om du vill veta hur du ändrar eller avbryter din försändelse kan du läsa Skicka till Amazon: Ändra eller avbryt din försändelse.

Byta arbetsflöden

Du kan växla mellan så många som nio aktiva arbetsflöden. När alla försändelser i ett arbetsflöde har markerats som levererade anses arbetsflödet vara slutfört och räknas inte längre som aktivt.

Om du vill byta till ett annat aktivt arbetsflöde, följ dessa steg:

  1. Klicka på Aktiva arbetsflöden.
  2. Leta reda på önskat arbetsflöde och klicka sedan på Byt till det här arbetsflödet.
    Observera: Du kan också komma åt arbetsflödesinformation från tidigare skapade försändelser genom att klicka på försändelsenamnet i Leveranskö.

Vanliga frågor

Kan jag konvertera SKU:er till FBA med hjälp av Skicka till Amazon?

Nej, endast SKU:er som redan har konverterats för FBA visas i steg 1 i arbetsflödet Välj lager att skicka. Om du vill veta mer om hur du konverterar SKU:er till FBA kan du läsa hjälpartikeln Fraktas från Amazon (FBA).

Hur kan jag visa arbetsflödet i Skicka till Amazon?

Du kan visa arbetsflödet för Skicka till Amazon genom att klicka på försändelsens namn i Leveranskö. Om du vill veta mer om hur du växlar mellan aktiva arbetsflöden kan du läsa avsnittet Byta arbetsflöde.

Hur kommer jag åt arbetsflödesinformation från tidigare försändelser som jag har skapat?

Du kan få information om alla bekräftade försändelser i Leveranskö genom att söka efter deras leverans-ID. Klicka på en försändelse i Leveranskö för att gå till sidan Leveranssammanfattning. Där kan du spåra försändelsen, se försändelsens innehåll och stämma av lager. Om du vill visa försändelsen i Skicka till Amazon klickar du på länken bredvid Skapad med.

Kan jag byta namn på mitt arbetsflöde i Skicka till Amazon?

Nej, för tillfället kan du inte byta namn på arbetsflöden i Skicka till Amazon.

Är Skicka till Amazon tillgängligt i Amazon Marketplace Web Service?

Nej, försändelser som skapats i Amazon MWS kan för närvarande inte slutföras i Skicka till Amazon. Vi arbetar för att aktivera den här funktionen i Amazon MWS.

Kan jag schemalägga en bokad leveranstid på distributionscenter i arbetsflödet Skicka till Amazon?

Nej, Amazon tar inte emot leveranser från privatpersoner. Endast professionella speditörer får boka leveranstider på distributionscenter via Carrier Central. Du kan läsa mer på Speditörskrav för försändelser som är mindre än lastbilens transportkapacitet och full lastbilstransport.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates