Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Öka försäljningen

Här är områden du kan fokusera på:

Amazon Säljcoach:

Amazon Säljcoach erbjuder personliga rekommendationer som hjälper dig att öka din framgång på Amazon (den här funktionen är tillgänglig för Säljare med Professionell säljplan).

Prissättning och frakt:

Är dina erbjudanden prissatta konkurrenskraftigt mot jämförbara produkter? Kan du erbjuda fraktrabatter? Undersök konkurrensen när du utvecklar en attraktiv prispunkt eller ställ in automatiserad prissättning för att automatiskt justera priserna som svar på händelser såsom köprutans vinnande pris. Inkludera fraktkostnader i din undersökning. Köpare ser ofta fraktkostnader som ett av de viktigaste faktorerna när de beslutar sig för att göra ett köp online. Granska sidan Hantera lager för att se vad det lägsta priset och pris för köpruta är för varje produkt du erbjuder. Mer information finns i Gratis frakt och Automatisera prissättning.

Kampanjer:

När köpare handlar online tittar de på hela utbudet av kampanjerbjudanden-pris eller procentandel av priset, fri frakt och så vidare. Gratis frakt är ofta anledningen till att köpare kommer tillbaka till Amazon. Du kan också göra ett bra intryck på köpare genom att erbjuda olika typer av kampanjer. Mer information finns i Kampanjer.

Reklam:

Sponsrade produkter är en reklamtjänst som hjälper dig att marknadsföra de produkter du listar på Amazon. Du väljer vilka produkter du vill annonsera, tilldelar sökord till dessa produkter och anger ett bud för kostnad per klick. När en Amazon-kund söker efter ett av dina sökord är annonsen berättigad att visas tillsammans med sökresultaten. Du betalar en avgift för den här tjänsten endast när en Amazon-kund klickar på din annons, och har kommit till informationssidan där ditt erbjudande finns. Mer information finns i Hur sponsrade produkter fungerar, Kuponger och Blixterbjudanden.

Bra produktinformation och beskrivningar:

När du beskriver din produkt, inkludera viktiga funktioner med fördelar som anges i dina listpunkter. En välskriven produktbeskrivning hjälper köparen att föreställa sig upplevelsen av att äga eller hantera din produkt. Att införliva information om känslan, användningen och olika fördelar med din produkt kan inspirera köpare.

Tydliga bilder av hög kvalitet:

Högupplösta bilder med tydliga detaljer stimulerar köparens fantasi och inspirerar dem till att köpa din produkt. Förse även så många olika bilder som möjligt. Många produktkategorier gör det möjligt att inkludera färgruta och alternativa bilder. Mer information finns i Krav på produktbilder.

Förbättrade varumärkessidor:

Om du är en registrerad varumärkesägare kan du ändra produktsidan för att beskriva dina produktfunktioner på ett annat sätt genom att inkludera en unik varumärkesberättelse, förbättrade bilder och textplaceringar. Mer information finns i Förbättrat varumärkesinnehåll.

Effektiv placering:

Visas dina artiklar i lämpliga delar av butiken baserat på den information du har angett? Vissa köpare vet exakt vad de söker efter, medan andra kommer att bläddra efter kategori, så se till att din produkt är klassificerad i rätt kategori för att göra det enklare att upptäcka dem genom bläddring. Utforska bredden och djupet av urvalet i varje kategori och fundera på var dina artiklar skulle passa in i kategoristrukturen. Mer information finns i Klassificera dina produkter korrekt.

Kundtjänst:

Följ upp varje beställning med bra kundservice för en utmärkt köpupplevelse. Detta kan leda till bra feedbackbetyg för dig som säljare och skapa förtroende hos köpare när de hittar dina produkter. Mer information finns i Riktlinjer för kommunikation.

Internationella produktposter:

Produktposter på Amazons marknadsplatser runt om i världen kan ge dig omedelbar tillgång till miljontals köpare över hela världen. Oavsett om du är ny på att sälja internationellt eller en erfaren internationell säljare kan Amazon Global Selling hjälpa din verksamhet att växa. Vi har online-marknadsplatser runt om i världen - USA, Kanada, Mexiko, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Kina, Japan, Australien, Turkiet, Förenade Arabemiraten, Indien och Nederländerna - och de tjänster och verktyg som hjälper dig att lyckas på den globala marknaden. För att få reda på mer, se Amazon Global Selling.

Exportera lager för internationella köpare:

Registrera dig för FBA-export så aktiverar Amazon automatiskt berättigade produkter på Amazon för export. FBA-export är en tjänst tillgänglig via FBA som kan hjälpa dig att utveckla din internationella verksamhet med bara lite mer än ett knapptryck. När köpare från utlandet placerar beställningar plockar, packar och skickar Amazon produkten från ditt lager. FBA-export eliminerar många av de traditionella hindren för att leverera produkter internationellt. Mer information finns i FBA-export.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates