Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Tips för experiment

  • Se till att ditt experimentella innehåll skiljer sig från befintligt innehåll: Om ditt innehåll är för likt är det mindre sannolikt att det påverkar kundens beteende och du kanske inte helt säkert kan avgöra en vinnare.
  • Låt ditt experiment köras under hela tiden: Även om tidiga resultat är lovande kan de vara vilseledande. Om du avslutar ett experiment tidigt baserat på dessa resultat ökar du chansen att överskatta effekten av ditt experiment eller till och med välja fel version.

Idéer för experiment

Här är några saker du kanske är intresserad av att experimentera med. Men begränsa dig inte till dessa idéer – använd ditt eget omdöme för att avgöra vad du ska testa.

  • Minska längden av produktnamnet till under 100 tecken för att minska bruset och uppmuntra fler kunder att besöka din informationssida
  • Revidera ditt produktnamn så att det inkluderar ditt varumärke
  • Gör ditt produktnamn mer beskrivande för att tilltala attribut som är av intresse för dina kunder
  • Lägg till kreativa produktbilder för att hjälpa din produkt att stå ut från konkurrenterna
  • Lägga till högupplösta bilder i ditt innehåll eller uppdatera dina befintliga bilder
  • Använd endast livsstilsbilder eller standardproduktbilder
  • Markera en uppsättning funktioner kontra en annan uppsättning

Experimentresultat

Genom att få ut mesta möjliga av dina resultat kan du maximera den totala effekten av varje experiment.

  • Kontrollera inte dina resultat alltför ofta innan ett experiment avslutas: Delresultat kan vara vilseledande.
  • Kör fler experiment: Du kan kontinuerligt förbättra din innehållsstrategi genom att testa olika ASIN:er, ändra dina innehållshypoteser för samma ASIN eller testa under olika säsongsperioder för att förstå hur olika typer av kunder närmar sig din produkt.
Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates