Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Vad kan jag göra om informationen om mitt bankkonto inte accepteras?

Här är några vanliga orsaker till avvisning av bankkonto:

  • Din bank- eller bankkontorskod är felaktig. Bekräfta och skriv in informationen på nytt.
  • Ditt internationella bankkontonummer (IBAN) är felaktigt. Bekräfta och skriv in informationen på nytt.
  • Ditt bankkonto finns inte i ett land inom euroområdet som stöds eller i ett land som stöds av Amazons valutakonverterare.
  • Du kan bara ha ett bankkonto per marknadsplats och du försöker lägga till ett andra bankkonto.
  • Du angav siffrorna längst ner på ett insättningskvitto istället för numret för ditt bankkonto. Även om dessa ofta är desamma kan det i vissa fall hända att de inte är det. Ange siffrorna på nytt.

Vanliga problem som uppstår när man lägger till ny information om bankkonto:

  • Om du inte kan komma åt bankkontosidan eller se ett förbjudet meddelande, kontrollera antingen att du är den primära användaren av kontot eller be den primära användaren att ge dig rätt behörighet att använda den här sidan. Om du är den primära användaren klickar du här för att ge åtkomst till andra användare.
  • Landet du vill lista finns inte i rullgardinsmenyn för bankval. Din bank finns i Storbritannien, Österrike, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Sverige eller USA. Endast banker som stöds av Amazons valutakonverterare för säljare accepteras.

Steg för att lägga till ett nytt bankkonto

Om du vill lägga till ett nytt bankkonto till ditt säljarkonto följer du dessa steg:

  1. Gå till Inställningar, och klicka på Kontoinfo.
  2. På sidan med Information om säljarkonto, under Betalningsinformation, klicka på Information om bankkonto.
  3. På sidan Insättningsmetoder klickar du på Tilldela för marknadsplatsen och klickar på Lägg till ny insättningsmetod (höger sida av skärmen). För att förhindra missbruk av ditt bankkonto måste du verifiera dina befintliga kontouppgifter.

Om du vill ersätta den aktuella insättningsmetoden följer du dessa steg:

  1. Gå till Inställningar, och klicka på Kontoinfo.
  2. På sidan med Information om säljarkonto, under Betalningsinformation, klicka på Information om bankkonto.
  3. På sidan Insättningsmetoder klickar du på Ersätt insättningsmetod och väljer den marknadsplats som du vill tilldela en annan metod. När du är klar klickar du på Ange insättningsmetod.

Åtgärder för att verifiera eller inaktivera ett bankkonto

  1. Gå till Inställningar, och klicka på Kontoinfo.
  2. På sidan med Information om säljarkonto, under Betalningsinformation, klicka på Information om bankkonto.
  3. På sidan Insättningsmetoder klickar du på Hantera dina insättningsmetoder och klickar på Verifiera eller Inaktivera till höger på sidan.

Mer information om hur du uppdaterar din bankkontoinformation på ditt säljarkonto finns under Information om bankkonto.

Mer information om avgifter (hänvisningsavgifter, försäljningsavgifter, avgifter per artikel) finns under Avgiftsplan för försäljning på Amazon.

Om du vill ha support från en av våra säljarsupportrepresentanter, klicka på Kontakta säljarsupporten.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates