Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Ange dina returinställningar

Professionella säljare kan anpassa returalternativ på sidan Returinställningar. På den här sidan finns det tre flikar:


  1. Allmänna inställningar

    I fliken Allmänna inställningar kan du aktivera e-postmeddelanden för begäranden om returer, ange returinställningar och hantera dina returinstruktioner.

    Obs! Returinstruktioner visas för kunden när de skapar en begäran om retur.

    Exempel på sådana instruktioner är:
    • ”Kom ihåg att ta bort alla personuppgifter från enheten innan du returnerar den.”
    • ”Se till att inkludera alla komponenter i produkten, inklusive...”
    • ”Om du har problem med artikeln och föredrar support på produktnivå istället för att fortsätta med returen ber vi dig att kontakta oss.”
  2. Returfri återbetalning

    I fliken Returfri återbetalning kan du implementera automatiserade återbetalningar för artiklar som du inte vill att kunderna ska returnera. Den här funktionen kan aktiveras antingen på regelnivå eller för specifika SKU:er. Mer information finns på sidan Returlösa återbetalningar.

  3. Inställningar för returadress

    I fliken Inställningar för returadress kan du konfigurera returadresser för var och en av de marknadsplatser där du erbjuder produktposter. Mer information hittar du i Ange din standardreturadress och Flera returadresser.

Se även

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates