Du kan använda verktygen på sidan Hantera lager för rutinmässiga lagerhanteringsuppgifter, inklusive specifika FBA-uppgifter som att skapa en fraktplan eller lämna in Multi-Channel Fulfillment-beställningar. Du kan också ställa in filter och välja inställningar för att skapa en anpassad överblick av ditt FBA-lager.
På sidan Hantera lager kan du:
Mer information finns under Hantera lager.
Du kan snabbt filtrera listan så att endast ditt FBA-lager visas.
Om du vill sortera ditt FBA-lager klickar du på en kolumnrubrik.
Du kan lägga till och ta bort kolumner, inklusive kolumner som visar information som är specifik för ditt FBA-lager, genom att välja dina inställningar.
Mer information om inställningar finns i "Välj dina inställningar" på sidan Hantera lager.
Sidan Hantera lager är det första steget för många vanliga FBA-lageruppgifter. Du börjar med att välja det lager som du vill använda och väljer sedan något av följande från menyn Åtgärd för vald:
När du skickar lager till Amazon för leverans måste du ändra leveransmetoden till Levereras av Amazon. För mer information, se Lista produkter som Levereras av Amazon.
Du kan ändra inställningen Levereras av för att ange att du själv levererar produkten.
När du vill skicka lager till Amazon för leverans börjar du med att skapa en fraktplan. Mer information finns på Skicka FBA-lager till Amazon.
Du kan ställa in en varning som meddelar dig när ditt lager håller på att ta slut.
Matcha snabbt de för närvarande lägsta priserna på Amazon för de produkter som du erbjuder. Mer information finns under Matcha lägsta pris.
Ditt osäljbara lager på Amazons distributionscentra returneras antingen till dig eller kasseras. Mer information finns under Ta bort lager.
Lämna in en beställning som du har fått via en annan försäljningskanal för att levereras av Amazon. Mer information finns i Lämna in eller annullera en Multi-Channel Fulfillment Order.
Skriva ut Amazons produktetiketter för utvalt lager. Mer information finns under Märk FBA-lager.
Du kan stänga en produktpost när som helst, fram till den tidpunkt som den köps. Den här åtgärden tar inte bort posten ur lagret. Mer information finns under Hantera lager.
När du raderar en produktpost tas SKU, all försäljningshistorik och produktinformation permanent bort från ditt säljarkonto. Mer information finns under Hantera lager.
Du kan annonsera din produktpost genom att använda Sponsored Products, en reklamtjänst som hjälper dig att marknadsföra de produkter som du listar på Amazon. Mer information finns under Amazons sponsrade produkter.
Längst upp på sidan Hantera lager finns länkar till ytterligare vyer och uppgifter, varav vissa specifikt gäller för FBA-lager.
Återgå till en vy över hela ditt lager.
Undertryckta produktposter är de produktposter som inte uppfyller minimikraven för Amazon. Mer information finns under Undertryckta produktposter.
Identifiera möjligheter att förbättra dina produktposter genom att granska meddelandena i kolumnen Enhancement och använd sedan informationen för att uppdatera din produktpost. Mer information finns under Förbättra dina produktposter.
Skapa lagerrensningsorder för olevererbart lager. Mer information finns under Ta bort lager från distributionscentra.
Strandsatt lager är lager på ett distributionscenter som inte har ett aktivt erbjudande på Amazon. Mer information finns under Korrigera strandsatt lager.
Uppdatera priserna på alla aktiva produktposter, antingen en efter en eller i satser. Mer information finns under Hantera lager.
Visar endast FBA-lagret. Mer information finns under Lager levererat av Amazon.
Granska informationen om status för var och en av dina försändelser, inklusive fraktplaner som du för närvarande arbetar med, försändelser som är på väg till och försändelser som är på distributionscentret samt alla raderade, annullerade eller stängda försändelser. Mer information finns under Spåra din försändelse (leveranskö).