Klicka på Ladda ned SKU-lista om du vill visa detaljer för varje försändelse, inklusive leverans till- och leverans från-adresser och enskilda SKU:er som ingår i försändelsen.
I följande tabell finns mer information om varje fält i SKU-listan:
Ladda ned rubrik | Beskrivning | Exempel |
---|---|---|
Leverans-ID | Krypterad Amazon-leverans-ID | FBAPMK5M |
Namn | Namnet på din leverans | FBA_DSCP_1 |
Plan-ID | Krypterat Amazon-plan-ID för din fraktplan | PLN1HN2F |
Skicka till | Leveransadressen för din leverans | Amazon.com, 4255 Anson Blvd, Whitestown, IN, US, 46075 |
Totalt SKU:er | Antalet produkter i din försändelse | 4 |
Totalt antal enheter | Det totala antalet enheter i din försändelse | 48 |
försändelse-totalt-lådor | Det totala antalet lådor i din försändelse (visas endast för leveranser förpackade i lådor) | 48 |
Säljar-SKU | Säljarens lagerhållningsenheter (SKU:er) är unika bokstäver eller siffror som identifierar dina produkter. | AB-RED-8675309 |
Rubrik | Rubrik på din produkt | Toysmith non-stick bakredskap |
ASIN | Amazons standardidentifikationsnummer (ASIN:s) är unika block med 10 bokstäver och/eller siffror som identifierar produkter. ASIN:s tilldelas av Amazon. Du hittar ASIN-numret på produktinformationssidan. | B003ZYF3LO |
FNSKU | Fulfillment Network Stock-keeping units (FNSKUs) är unika identifierare som tilldelats av Amazon till produkter som lagras i och levereras från Amazons distributionscenter. | X00000E5TX |
extern-id | UPC, EAN eller ISBN för din produkt | EAN: 0711219805304 eller ISBN: 1565125645 |
Skick | Skicket för din produkt. | Ny eller begagnad bra |
Enheter per låda | Antalet enheter av produkten per låda (visas endast i försändelser som är förpackade i lådor) | 1 |
Antal lådor | Antal lådor av produkten i din försändelse (visas endast för försändelser förpackade i lådor) | 1 |
skickad | Det totala antalet enheter av din produkt i din försändelse | 12 |
Den här sidan innehåller detaljerad information om de funktioner som kan utföras från Leveranskön (Lager > Hantera FBA Försändelser) i Seller Central, inklusive hur du kontrollerar status för en försändelse och hur du avbryter en försändelse.
I leveranskön visas dina försändelser till Amazons distributionscenter och statusen för varje försändelse.
Därifrån kan du återgå till leveransarbetsflödet för att arbeta med en försändelse eller spåra förloppet för en försändelse.
Nedan finns definitioner av status som du kan se för dina försändelser.
Status | Beskrivning | Tillgängliga funktioner |
Arbetar: | Du har börjat ange information i leveransarbetsflödet, men mer information krävs. |
|
Redo att skicka: |
Du har angett nödvändig information i leveransarbetsflödet. Du har ännu inte klickat på ”Markera som levererad”. Obs: Vid filtrering av ”Arbetar” visas även sändningar som är ”Redo att skicka”. |
|
Skickat: | Du har klickat på ”Markera som skickad” i leveransarbetsflödet. |
|
Transitering: | Speditören har rapporterat att försändelsen är i transitering till ett av våra distributionscenter eller att en tid har avtalats för leverans (endast mindre än lastbilslast (LTL) och full lastbilslast (FTL)). |
|
Levererad: | Speditören har rapporterat att försändelsen levererats till distributionscentret. |
|
Incheckad: | Distributionscentret har rapporterat försändelsen som levererad och ditt lager bearbetas för leverans. |
|
Mottagande: |
Leveransens innehåll skannas och läggs till ditt lager av Amazons lagerleveranser. Obs: Att skicka felaktiga kvantiteter kan leda till att försändelsen förblir i ”mottagande”-status” i upp till 90 dagar. Bristande efterlevnad av leveranskrav som, men inte begränsat till, streckkodslänkar till fel föremål, etikettproblem, eller begränsade produkter kan fördröja bearbetningen av din försändelse. |
|
Stängt: | Allt lager i din leverans har bearbetats och är tillgängligt för leverans eller 60 dagar har förflutit utan aktivitet, så leveransen stängdes automatiskt. |
|
Avbruten: | Du har avbokat leveransen. Om försändelsen var i transitering, levererad, incheckad, under mottagning, måste du se till att lager som inte har tagits emot returneras till dig. |
|
Borttagen: | Du har tagit bort leveransen. |
|
Fel: | Det är något fel med din försändelse. Använd formuläret Kontakta oss för mer information. |
|
Tills försändelsen är mottagen har du möjlighet att göra ändringar enligt ovan. Alla försändelser kan avbrytas, med undantag för försändelser som har stängts.
Om du upptäcker att det du har levererat inte stämmer överens med det du har angett i leveransarbetsflödet kan du redigera din försändelse tills den har tagits emot på distributionscentret. Följ dessa steg från Leveranskön .
Du kan ta bort eller avbryta en försändelse om statusen inte är ”Stängd.” Om du redan har skickat ditt lager, gör överenskommelse med din speditör om att få försändelsen returnerad eller omdirigerad.
Från Leveranskön, kan du ta bort (avbryta) en försändelse.
När en försändelse har tagits bort eller avbrutits kan den inte öppnas igen.
När din försändelse har status ”Mottagande” kan du kontrollera om ditt lager har tagits emot genom att kontrollera de kvantiteter som mottagits i leveransarbetsflödessammanfattningen. Om det finns en avvikelse i försändelsen kommer den att förbli i ”Mottagande”-status tills avvikelsen korrigeras. Skillnaden kan bero på någon av följande orsaker:
Om det har gått mer än tre arbetsdagar sedan ditt lager levererades till vårt distributionscenter, och det inte har stängts, lämna in ett supportärende med hjälp av formuläret Kontakta oss .
När du har skickat ditt lager har du möjlighet att få aviseringar när ditt lager anländer och checkas in till ett Amazon distributionscenter. Det finns tre meddelanden du kan få via e-post.
Inkommande försändelse incheckad | Aviserar dig när en inkommande försändelse har checkats in till distributionscentret. |
Inkommande försändelse mottagande | Aviserar dig när inkommande försändelse bearbetas till lager på distributionscentret. |
Inkommande försändelse mottagen i sin helhet | Meddelar dig när innehållet i en inkommande försändelse har tagits emot helt i lagret på destinationens distributionscenter. |
Du kan aktivera eller inaktivera dessa meddelanden. Standardvärdet för alla konton är ”aktiverat.” Du kan ändra inställningarna genom att gå till Seller Central > Inställningar > Meddelandealternativ.
Du kan ändra en försändelse fram till den tidpunkt då den har tagits emot på distributionscentret. Från Leveranskön, klickar du på försändelsens namn eller knappen ”Arbeta med försändelse” eller ”Visa och spåra”. Detta tar dig direkt in i leveransarbetsflödet där du senast slutade.