Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Så här svarar du på ett meddelande om anspråk på A-to-Z guarantee.

Om vi fastställer att ytterligare information krävs under en utredning av anspråk på A-to-z guarantee (”anspråk”) kontaktar vi dig via e-post, och du måste svara inom tre kalenderdagar. Om du inte svarar på ett reklamationsmeddelande inom tre kalenderdagar beviljar vi anspråket till förmån för kunden och debiterar ditt konto anspråksbeloppet.

Så här svarar du på ett reklamationsmeddelande:

  1. Välj Anspråk på A-to-z guarantee på menyn Resultat.
  2. På fliken Åtgärd krävs (som är standardfliken) letar du reda på anspråket och väljer Svara till Amazon.
  3. Skriv dina kommentarer i textrutan och lägg till all information som kan hjälpa oss att bättre förstå anspråket och om du anser att det borde beviljas. Observera att textrutan inte stöder bilagor. Använd Meddelanden mellan köpare och säljare om du behöver bifoga dokument och skicka det till kunden. Ange i ditt svar att du har bifogat ytterligare information (till exempel bevis på leverans) i Meddelanden mellan köpare-säljare.
  4. Klicka på Skicka när du är klar.

Vi rekommenderar att du regelbundet kontrollera din e-post för att ta reda på om du behöver vidta åtgärder på grund av anspråk. Svara omedelbart på anspråk för att se till att kunderna får en bra upplevelse. Mer information om anspråkens inverkan finns i artikeln om frekvens av felaktiga ordrar.

Mer information om anspråk finns i artikeln om Amazons anspråk på A-to-z guarantee.

Observera: A-to-z guarantee är annorlunda för Amazon Pay-transaktioner.

Du kan läsa mer om Amazons A-to-z guarantee för säljare på Amazon Pay.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates