Innan du listar produkter för Levereras av Amazon är det viktigt att veta vilka policyer och krav som påverkar dig som säljare som använder Amazon för att leverera beställningar på dina produkter.
Kunderna kan lämna feedback till dig på beställningar som levereras av Amazon. Negativ feedback relaterad till orderleverans eller kundtjänst som tillhandahålls av Amazon kan strykas. För mer information, se Kundfeedback för FBA-produktposter.
Amazons returpolicy fastställer hur FBA-kundreturer hanteras och under vilka omständigheter du kan vara berättigad till en fullständig eller delvis återbetalning för en retur som accepteras av Amazon. För mer information, se Kundreturer för beställningar som görs på Amazon.
Du ansvarar för ersättningar, återbetalningar och returer för Multi-Channel Fulfillment-beställningar. För mer information, se Kundtjänst för Multi-Channel Fulfilment Orders.
Du kan vara berättigad till en fullständig eller delvis återbetalning för lager som antingen förlorats eller skadats när det är under Amazons kontroll (skadat av en Amazon-Partnerspeditör, i distributionscentret eller under leverans till en kund). För mer information, se FBA:s återbetalningspolicy för borttappade och skadade lagerartiklar.
Vissa produkter kräver förhandsgodkännande innan du kan sälja dem på Amazon. Dessutom finns det vissa produkter som antingen inte kan säljas genom FBA, eller måste uppfylla vissa krav innan de kan säljas genom FBA.
För mer information, se Produktbegränsningar för FBA
Vissa krav, inklusive krav på märkning, förpackning och leverans av lager, måste uppfyllas för lager som levereras till Amazons distributionscenter. För mer information, se Krav på lagerhållning.