Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Skicka till Amazon: Skriv ut lådetiketter

När du har bekräftat din försändelse i steg 2 i arbetsflödet Skicka till Amazon kan du skriva ut etiketter för varje låda. Den här sidan innehåller information om hur du skriver ut och använder lådetiketter för både små paket- och pallförsändelser.

Viktigt: Varje låda du skickar in måste ha en etikett. Se till att du sätter rätt etikett på rätt låda för att undvika onödiga förseningar när vi tar emot ditt lager.

Leverans av små paket

Alla lådor för leverans av små paket måste ha en ID-etikett för FBA-låda och en speditörsetikett. Om du vill ladda ner etiketterna klickar du på Skriv ut lådetiketter i steg 3 i arbetsflödet Skicka till Amazon. Mer information om märkning av dina lådor finns i Krav på fraktetikett.

Om du vill skriva ut lådetiketterna, följ dessa steg:

  1. Klicka på Skriv ut lådetiketter för att generera en PDF med endast ID-etiketter för FBA-lådor.
  2. Samarbeta med din speditör för att skapa speditörsetiketter för dina lådor.
  3. Applicera rätt FBA-ID-etikett och speditörsetikett på varje låda.
  4. Lämna dina lådor till speditören.
  5. Ange spårnings-ID:n för dina lådor antingen i steget Skicka till Amazon Spårningsinformation eller på fliken Spåra försändelse på sidan Leveranssammanfattning.
Viktigt: Tillhandahållande av rätt spårnings-ID från din speditör kan hjälpa oss att ta emot din försändelse upp till 30 % snabbare och göra dina produkter tillgängliga för försäljning snabbare.

Pallförsändelser

Du måste sätta en ID-etikett för FBA-lådor på utsidan av varje låda så att etiketterna syns när pallen packas upp i distributionscentret. Mer information om märkning av dina lådor finns i Krav på fraktetikett.

  1. Klicka på Skriv ut lådetiketter för att generera en PDF-fil med en ID-etikett för låda.
  2. Sätt rätt ID-etikett för FBA-lådor på varje låda.
  3. Klicka på Fortsätt till information om speditör och pallar.

Om du vill veta hur du ändrar eller avbryter din försändelse, gå till Skicka till Amazon: Ändra eller avbryt din försändelse.

Vanliga frågor

Hur meddelar jag Amazon att min försändelse är på väg?

Knappen Markera som levererad har tagits bort eftersom vi nu använder spårningsinformation för att uppdatera din försändelsestatus på ett korrekt sätt.

När du har angett giltig spårningsinformation för din försändelse uppdateras statusen för din försändelse automatiskt till Skickad. Du kan ange spårningsinformation antingen i steget Skicka till Amazon Spårningsinformation eller på fliken Spåra försändelse på sidan Leveranssammanfattning.

Statusen för din försändelse visas som Skickad på sidan Leveranskö och sidan Leveranssammanfattning.

Hur får jag åtkomst till spårnings- och avstämningsinformation för en försändelse?

När du har överlämnat dina lådor till speditören kan du spåra mottagandet av ditt lager och hitta avstämningsinformation på sidan Leveranssammanfattning genom att klicka på länkarna Spåra försändelse längst ned på sidan Skicka till Amazon.

Kan jag starta en ny försändelse utan att lämna över min nuvarande försändelse till speditören?

Ja, du kan starta ett nytt arbetsflöde för Skicka till Amazon utan att lämna över din aktuella försändelse till speditören. När du har överlämnat dina tidigare försändelser till speditören kan du komma åt dem från Leveranskö. Du kan ange spårningsinformationen för försändelsen i arbetsflödet Skicka till Amazon eller på fliken Spårningshändelser på sidan Leveranssammanfattning.

Tidigare använde jag Carrier Central för att boka tid. Måste jag sluta använda Carrier Central?

Ja, för alla distributionscenter (exklusive tungt och skrymmande) kan du nu boka tid direkt med Boka tid på distributionscenter i Seller Central. Du behöver inte längre boka tid via Carrier Central efter att du har schemalagt en tid via Seller Central.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates