Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Policy om rättvis prissättning på Amazon Marketplace

Säljare ansvarar för att sätta sina egna priser på Amazons marknadsplatser. I vårt mål att bli ”Jordens mest kundcentrerade företag” strävar vi efter att förse våra kunder med det största urvalet till till lägsta pris och med den snabbaste leveransen. Säljare spelar en viktig roll för att nå det här målet.

Amazon övervakar regelbundet priserna på artiklar på våra marknadsplatser, inklusive fraktkostnaderna, och jämför dem med andra priser som är tillgängliga för våra kunder. Om vi ser en prissättningspraxis för ett marknadsplatserbjudande som skadar kundernas förtroende kan Amazon ta bort köprutan, ta bort erbjudandet, tillfälligt ta bort fraktalternativet eller i allvarliga eller upprepade fall stänga av försäljningsprivilegierna för säljaren, tillfälligt eller permanent.

Prissättningspraxis som skadar kundernas förtroende omfattar, men är inte begränsade till:

  • Sätta ett referenspris på en produkt eller tjänst som vilseleder kunderna
  • Sätta ett pris på en produkt eller tjänst som är betydligt högre än de senaste priserna som erbjudits på eller utanför Amazon
  • Sälja flera enheter av en produkt för mer per enhet än en enhet av samma produkt
  • Sätta en fraktavgift för en produkt som är överdrivet hög. Amazon tar hänsyn till aktuella offentliga speditörspriser, rimliga hanteringsavgifter samt köparens uppfattning när man bestämmer att ett fraktpris bryter mot vår policy för rättvis prissättning.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates