Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Vad är sidan Hantera ordrar?

Sidan Hantera ordrar ger dig en anpassningsbar översikt över alla dina beställningar på alla försäljningskanaler. Du kan visa alla beställningar inom ett visst datumintervall eller använda funktionerna Sök och Avancerad sökning för att filtrera specifika typer av beställningar. Om du vill visa sidan från ditt säljarkonto, klicka på Ordrar, och sedan på Hantera ordrar.

Här är ytterligare information:

  • Köparnas telefonnummer kommer inte att visas för beställningar som levereras av Amazon. Om du måste kontakta köparen följer du stegen som anges på sidan Kontakta en köpare.
  • För självlevererade ordrar ger vi dig ett telefonnummer som du kan använda för att kontakta köparen under leveransperioden. När leveransen är genomförd, kommer detta telefonnummer inte längre att vara kopplat till köparen. Mer information finns under Förbjudna säljaraktiviteter och -åtgärder.
  • Du måste bekräfta leveransen av beställningen med Amazon inom 30 dagar från orderdatumet. I annat fall annullerar Amazon automatiskt beställningen, och du kommer inte att betalas även om du skickade beställningen. En vecka före 30-dagarsgränsen visas en varning i Hantera ordrar (”Bekräfta som levererad före [date] för att undvika annullering”) och du får ett meddelande via e-post.
  • När du bekräftar leverans för en enda artikel i en beställning debiterar vi köparen för hela beställningen. Om hela ordern inte bekräftas visas statusen ”Försändelsen är försenad” i Hantera ordrar och ett varningsmeddelande visas på startsidan för ditt säljarkonto. Dessa visas även om du har återbetalat de återstående artiklarna i beställningen.
Observera: Information om hur du listar dina produkter finns under Hantera lager.
Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates