Sälj på Amazon Logga in
Den här artikeln gäller försäljning i: Sverige

Så här överklagar du ett anspråk på A-to-z guarantee.

Du har 30 kalenderdagar på dig att lämna in ett överklagande om ett anspråk på A-to-z guarantee (”anspråk”) har beviljats till förmån för kunden. Du får möjlighet att lämna ytterligare information för att bestrida beslutet.

Så här överklagar du ett anspråk:

1. Välj Anspråk på A-to-z guarantee på menyn Resultat.

2. Klicka på fliken Möjlighet att överklaga, leta upp det relevanta anspråket och välj Överklaga beslut.

3. Skriv dina kommentarer i textrutan och lägg till all information som kan hjälpa oss att bättre förstå anspråket och om du anser att det borde beviljas.

4. Observera att textrutan inte stöder bilagor. Om du behöver bifoga dokument kan du använda Meddelanden mellan köpare och säljare för att bifoga dokument och skicka till köparen. Ange även i ditt svar på anspråk på A-to-z guarantee att du har bifogat ytterligare information (till exempel ett giltigt bevis på leverans) i Meddelanden mellan köpare och säljare.

5. När du är klar klickar du på Skicka.

Om vi fastställer att ytterligare information krävs under vår utredning kontaktar vi dig via e-post. Du måste svara på alla förfrågningar om information inom 48 timmar. Mer information om hur du svarar på meddelanden om anspråk finns i Så svarar du på ett meddelande om anspråk på A-to-z guarantee.

Mer information om anspråk finns på Om Amazons anspråk på A-to-z guarantee.

Logga in för att använda verktyget och få personlig hjälp (stationär webbläsare krävs). Logga in


Nå hundratals miljoner kunder

Börja sälja på Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates